ثبات بازار سرمایه در گروی آسیب شناسی و شناخت صحیح بورس است

زمانی که طرح یا لایحه‌ای درباره بورس و بازار سرمایه به مجلس می آید تمام نمایندگان کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه بایستی این موارد را به طور دقیق مطالعه و با شناخت کامل و آشنایی با قوانین مورد نظر به تصویب برسانند یا از تصویب آن خودداری کنند.

به گزارش بیداربورس، نماینده مردم همدان و فامنین با بیان این مطلب که بازار سرمایه می تواند فرصت های خوبی برای سرمایه گذاران رقم بزند، گفت: یکی از مطالبات جدی مردم مربوط به بخش های مختلف اقتصادی به ویژه بورس و بازار سرمایه است. بنابراین تا زمانی که آسیب شناسی دقیقی درباره بورس صورت نگرفته باشد، نمی توان پاسخ درستی به مردم داد.

به گفته احمدحسین فلاحی؛  اگر مدیریت درستی برای ساماندهی بازار سرمایه شکل بگیرد و اعتماد به مردم بازگردد به طور حتم شاهد روند رو به رشد بازار و تحول بنیادی در اقتصاد کلان کشور خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: موضوع بورس و بازار سرمایه کاملا تخصصی است و نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه و اقتصادی باید ضمن اشراف کامل به موضوعات و مباحث مهم در این حوزه در کمیته های تخصصی خود راجع به مشکلات و چالش های پیش روی سازمان بورس و کمک به رشد بازار سرمایه راهکارهای اساسی ارائه دهند.

او ادامه داد: زمانی که طرح و لایحه ای مربوط به بورس و بازار سرمایه به مجلس می آید که درباره تصویب آن اظهار نظر شود، تمام نمایندگان کمیسیون‌های و یا دیگر کمیسیون‌ها باید طرح و لوایح را مطالعه و با شناخت کامل و آشنایی با قوانین طرح مورد نظر را به تصویب برسانند در غیر این صورت مشکلی بر مشکلات افزوده شده و سرمایه گذاران را نسبت به این بازار بی اعتماد تر می کند.

 فلاحی خاطر نشان کرد: با توجه به عدم ارائه اطلاعات دقیق درباره برخی طرح ها و لایحه ها و همچنین عدم مطالعه دقیق، قوانینی به تصویب می رسد که می تواند اقتصاد کشور به خصوص سازمان بورس را با چالش مواجه کند.

او نقش کارگروه های تخصصی و حضور مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را در مباحث مربوط به بازار سرمایه برجسته عنوان کرد و گفت: اهتمام متخصصان این گروه ها می تواند زمینه و بستر را برای تحقیقات و رفع موانع موجود در بازار سرمایه که بخشی از اقتصاد کلان کشور است، بردارد.

کد خبر 5734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =