عرضه PVC برای نخستین بار در رینگ صادراتی بورس کالا

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، پی وی سی (پلی وینیل کلراید) پتروشیمی آبادان شنبه ۱۶ امردادماه برای نخستین بار در تالار صادراتی این بورس عرضه می شود که از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی خبر می رسد با موفقیت عرضه های صادراتی، کلیه محصولات صادراتی این شرکت نیز از طریق بورس کالا راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، عرضه پی وی سی صادراتی مربوط به شنبه آینده ۱۶ امرداد ماه است و تناژ عرضه شده ۶۰۰ تن و عرضه ها متعلق به شرکت پتروشیمی آبان هستند؛ این محموله در سه پارت ۲۰۰ تنی شامل گریدهای S۵۷،  S۶۵ و S۷۰ است. تسویه این محموله ها صرفاً به صورت اعتباری و از طریق پرداخت ارزی به حساب عرضه کننده است و نرخ تسعیر ارز مساوی با میانگین نرخ خرید و فروش هفتگی حواله دلار در سامانه سنا در روز معامله است.

همچنین خرید صرفا توسط شرکت خارجی و بهره برداری از کالای خریداری شده تنها جهت صادرات مجاز است و اشخاص خارجی هم زمان با انجام امور تسویه ملزم به ارایه کد فراگیر و مستندات مربوط به ثبت و تاسیس شرکت و صاحبان امضا مجاز آن هستند.

براساس این اطلاعیه، اظهارگمرکی محموله به عهده فروشنده است و مبنای محاسبه وزنی فرآورده تحویلی باسکول مجتمع خواهد بود.

شرکت کارگزاری صبا تأمین عرضه کننده این محصول در بورس کالاست که با قیمت پایه بین ۱۴۸۰ تا ۱۶۴۰ دلار روی تابلوی رینگ صادراتی بورس کالا می رود.

شستا در این باره اعلام کرده است که با حضور خریداران و انجام عرضه های موفق از این پس کلیه محصولات صادراتی از طریق رینگ صادراتی بورس کالا انجام شود. پیش از این نیز کل عرضه در داخل کشور از طریق رینگ داخلی بورس کالا در حال انجام بوده که با برنامه‌ریزی انجام شده برای عرضه محصولات صادراتی از طریق رینگ صادراتی بورس کالا ۱۰۰ درصد عرضه محصولات این شرکت از طریق بورس کالا صورت پذیرد. بستر سازی برای ایجاد و توسعه شفافیت در راستای جهت گیری و راهبردهای کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شستا از مهم ترین مزایای این عرضه به حساب می‌آید.

کد خبر 5737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =