تولید انبوه خودروهای جدید آریا و اطلس تا پایان امسال

سایپا افزایش ۱۲ درصدی تولید خودرو برای سال جاری را پیش بینی کرده و قرار است ضمن کنار گذاشتن خودروهای قدیمی، تولید انبوه خودروهای جدید آریا و اطلس آغاز شود.

به گزارش بیداربورس، خودروسازی سایپا با وجود سخت ترین شیوع ویروس کرونا که باعث شده تولیدات صنعتی در سطح جهان کاهش ۱۵ درصدی داشته باشد، به دستاوردهای خوبی رسیده و با وجود اضافه شدن مشکلات تحریمی به این شرایط سخت، توانسته به بخش قابل توجهی از نیازهای مردمی در صنعت خودرو پاسخ دهد.

در این میان کارشناسان تاکید دارند که سایپا وارد مرحله جدیدی از رشد و توسعه شده و با توجه به باوری که نسبت به توان مهندسان و طراحان داخلی ایجاد شده، صنعت خودرو می تواند شاهد جهش کیفی و کمی باشد.

گروه خودروسازی سایپا در شرایطی وارد سال ۱۴۰۰ شده که نرخ تحقق برنامه تولید در سال گذشته ۱۰۶ درصد بوده و این امر به منزله آن است که مجموعه سایپا به خوبی توانسته برنامه های تولید خود را عملیاتی کند. حال برای سال جاری هم رشد ۱۲ درصدی تولید خودرو (۴۷۹ هزار دستگاه) پیش بینی شده است.

رشد تولید در گروه خودروسازی سایپا با تولید انبوه محصولات جدید آریا و اطلس پیگیری می شود و این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری سهم تولید خودروهای کوییک و ساینا را افزایش دهد.

براساس گزارش های ارائه شده، تنوع محصولات برند سایپا در سال ۹۷ تنها در ۴ محصول خلاصه می شد اما اکنون ۹ محصول در مجموعه سایپا تولید می شود، در این میان قرار است  در سال ۱۴۰۰، محصولات قدیمی از خط تولید خارج و جای آن محصولات جدید جایگزین شود؛ با این اتفاق باید منتظر تحولات جدید در سایپای نوین بود.

طبق برنامه ریزی که در بخش خودروهای سواری شرکت سایپا صورت گرفته در سال جاری ۵۰ هزار دستگاه خودروی شاهین، ۱۵ هزار دستگاه آریا، ۲۰ هزار دستگاه اطلس، حدود ۱۴۷ هزار دستگاه خودرو از خانواده کوییک، ۱۰۰ هزار دستگاه از خانواده تیبا و حدود ۷۹ هزار دستگاه از خانواده ساینا تولید خواهد شد.

البته در برنامه سال ۱۴۰۰ سایپا، تولید ۳ هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین، ۴۰ هزار دستگاه تجاری سبک و ۲۵ هزار دستگاه وانت ۱۵۱ نیز هدف گذاری شده است.

کد خبر 6219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =