اثر انتقال رونالدو بر قیمت سهام منچستر یونایتد و یوونتوس

کارشناس بازار سرمایه گفت: اثر انتقال رونالدو از باشگاه یونتوس به منچستریونایتد با رشد ۵ و ۱.۷ درصدی قیمت سهام، نشان دهنده نقش مهم اقتصاد ورزش در دنیا است.

به گزارش بیدار بورس، حجت الله فرزانی با اشاره به انتقال رونالدو از باشگاه یونتوس به منچستریونایتد و اثر آن بر سهام این دو باشگاه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبر این نقل و انتقال منجر شد ارزش سهام منچستر یونایتد رشد پیدا کند. همچنین یونتوس توانست از فروش رونالدو کسب سود کند و با رشد سهام روبرو شود.

وی افزود: این موضوع اهمیت اقتصاد ورزش را پررنگ‌تر می‌کند. قیمت سهام باشگاه منچستر یونایتد بیش از ۵ درصد در یک روز رشد کرد به این علت که قابلیت جذب درآمد برای فصل پیش رو و فصل‌هایی که رونالدو در باشگاه یونایتد حضور خواهد داشت اعم از فروش محصولات و لباس‌های ورزشی باشگاه، پخش تلویزیونی و اضافه شدن طرافداران جدید همگی درآمد و جریان‌های مالی را برای باشگاه فراهم خواهد کرد که سبب شد بر اساس این انتظار، ارزش این انتقال از همان روز ابتدایی با بیش از رشد ۵ درصدی نمایان شود.

فرزانی ادامه داد: در ایران متاسفانه، سهمی از هیچ باشگاهی در بورس‌ها نیست و تامین مالی باشگاه‌ها عمدتا توسط دولت و بودجه عمومی است. بنابراین  باشگاه ها، اقتصاد موفقی ندارند و حتی خصوصی سازی نیز در بخشی از باشگاه‌ها مانند برق شیراز، پاس همدان و نفت تهران شکست خورده است.

کد خبر 6479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =