شاید ۲۰ درصد مشکلات اقتصاد مربوط به تحریم‌ها بوده است

عضو کمیسیون عمران مجلس ادعا کرد شاید ۲۰ درصد مشکلات اقتصاد مربوط به تحریم‌ها بوده و دولت روحانی، تنها فروش نفت را در دستور کار قرار داده بود.

به گزارش بیداربورس، اقبال شاکری با اشاره به لزوم تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و اینکه ربط دادن مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها، خودتحریمی است به فارس گفت: شاید ۲۰ درصد مسائل اقتصادی مربوط به تحریم‌ها باشد و مابقی مربوط به داخل و هیچ ربطی هم به تحریم ندارد. آیا مصالح ساختمانی تا این حد افزایش قیمت داشته و هزینه ساخت مسکن را به شدت افزایش داده، مربوط به تحریم است؟

وی افزود: اینکه از فناوری‌ها و شیوه‌های جدید اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نمی شود و به همان روش‌های قبلی برای تأمین درآمد وابستگی است، تعجبی ندارد. دشمن هم منابع مالی را کشف و تحریم‌ها را اعمال می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت روحانی، تنها فروش نفت را در دستورکار قرار داده بود و بر آن اصرار می‌کرد و بیژن زنگنه مدعی بود روش دیگری بلد نیست. حال آنکه ظرفیت‌های زیادی برای تغییر فرایندها در بحث درآمدزایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شده و باید مورد استفاده قرار گیرد.

شاکری گفت: ۵۰ درصد منابع مالی دراختیار دلال‌ها و واسطه‌ها قرار دارد و هیچ سودی به مصرف‌کننده و تولیدکننده نمی رسد و این هیچ ارتباطی به تحریم ندارد. باید دستگاه‌های نظارتی و وزارتخانه‌ها سیستم‌های نظارتی را دقیق‌تر و به روزتر کنند تا جلوی سوداگری گرفته شود. باید ضمن رفع مشکلات در داخل و توجه به ظرفیت‌های موجود داخلی با اصلاح فرایندها در تأمین منابع مالی از طریق روابط خارجی اقتصادی، نسبت به خنثی‌سازی تحریم‌ها اقدام کرد.

کد خبر 6598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =