سهام ارزنده بازار کدام است؟

به نظر می­رسد شاخص کل امروز متعادل و منفی فعالیت خود را آغاز کند، همچنین با توجه به ناامیدی بازار نسبت به عبور شاخص از مقاومت یک میلیون و ششصد هزار واحدی و همچینین با توجه به مثبت بودن شاخص هم­وزن در روز یکشنبه، ورود نقدینگی به شرکت­ های کوچکتر افزایش یافته است. شاید بتوان اینگونه پیش­بینی کرد که امروز  دوشنبه با رشد قیمت سهام برخی شرکت­ های کوچک­تر و متوسط فعال در صنایع غذایی و فلزی مواجه باشیم.

مهرداد عربلو  مدیر توسعه ابزارها و بازار سبدگردان کارا با  اشاره به وضعیت بازار روز گذشته به بیداربورس گفت: شاخص کل بورس در روز یکشنبه با بیشترین تاثیر از معاملات نمادهای گروه فلزات و همچنین نماد شستا با افت ۳۷۸۱ واحدی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که شاخص کل هم وزن ۲۵۸۵ واحد مثبت بود. به طور کلی می­توان گفت رفتار بازار در این مقطع تا حد زیادی قابل پیش­بینی بوده و سهام شرکت­ها در کانال حمایت­ و مقاومت خود با میل بیشتر به عبور از مقاومت­های قبلی در حال نوسان هستند.  
عربلو افزود: لیکن در عبور از سقف­ های قبلی خود با تردیدهای جدی مواجه هستند. این موضوع بیان­گر انتظار فعالان بازار نسبت به ثبات نسبی برخی متغیرهای کلان اقتصاد به خصوص نرخ ارز می­باشد. همچنین بررسی نوسان شاخص نشان می­دهد در صورتی که متغیرهای عمده تاثیرگذار اقتصادی دستخوش تغییرات خاصی نشوند، در کوتاه مدت با رشد چشم­گیر شاخص مواجه نخواهیم بود و نوسان قیمت­ها متاثر از عوامل منطقی خواهد بود. اگرچه انتظار می­رود سطح کلی قیمت­ ها در بلند مدت با تورم موجود و انتظاری هماهنگ باشد.  
این کارشناس بازار سرمایه به سیاست های شناسایی سود اشاره کرد و گفت: در این شرایط می­ توان سیاست­ های سرمایه­ گذاری و شناسایی سود را در دو دسته طبقه بندی کرد. دسته اول استفاده از نوسان­ های روزانه و هفتگی که مستلزم رصد دائمی بازار و اطلاع دقیق از ارزش واقعی قیمت سهام است و دسته دوم سرمایه­ گذاری بلند مدت که عمدتا بر روی سهام شاخص ساز انجام می­شود و به طور حتم در بلند مدت منجر به حفظ ارزش دارایی سرمایه­ گذاران خواهد شد. بنابراین فعالان بازار می­ توانند با بررسی قیمت سهام شرکت­های مختلف و اطلاع از ارزش واقعی آن­ها، اقدام به خرید و فروش نمایند.
وی در خصوص پیش­بینی روند بازار امروز گفت: به نظر می­رسد شاخص کل متعادل و منفی فعالیت خود را آغاز کند، همچنین با توجه به ناامیدی بازار نسبت به عبور شاخص از مقاومت یک میلیون و ششصد هزار واحدی و همچینین با توجه به مثبت بودن شاخص هم­وزن در روز یکشنبه، ورود نقدینگی به شرکت­ های کوچکتر افزایش یافته است. شاید بتوان اینگونه پیش­بینی کرد که امروز  دوشنبه با رشد قیمت سهام برخی شرکت­ های کوچک­تر و متوسط فعال در صنایع غذایی و فلزی مواجه باشیم.
وی گفت: همچنین به سرمایه­ گذاران پیشنهاد می­شود نماد شستا با قیمت پایانی روز جاری و استفاده از فرصت خرید احتمالی در ساعات ابتدایی روز آینده مورد بررسی قرار بگیرد. چرا که این نماد یکی از سهام ارزنده و نقد شونده بازار است که می­تواند در میان مدت و بلند مدت منجر به شناسایی سود و حفظ ارزش دارایی سهامداران محترم گردد.

کد خبر 6830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =