شاخص بورس با روندی معقول در حال حرکت است

معاملات بورس پس از ورود شاخص به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، وارد مداری متعادل شده است و اصلاح‌های ایجاد شده نباید برای سهامداران حاضر در این بازار نگران کننده باشد.

به گزارش بیداربورس، مدیر صندوق سرمایه گذاری کارگزاری آگاه روند فعلی معاملات بورس را مورد ارزیابی قرار داد گفت: شاخص بورس پس از ورود به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد، زمینه کاهش هیجان ایجاد شده در این بازار را فراهم کرد و اکنون با روندی معقول در حال حرکت است.

مهرزاد منتظری افزود: شاخص بورس طی چند روز اخیر رشد پیوسته ای را در پیش گرفت که در این میان طبق شرایط کلی حاکم در بازار با اصلاح هایی هم همراه شد و در کل می توان گفت معاملات بورس وارد مداری متعادل شده است و اصلاح های ایجاد شده نباید برای سهامداران حاضر در این بازار نگران کننده باشد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در زمان روند صعودی شاخص بورس، سهم‌هایی مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته که به لحاظ بنیادی با شرایطی مناسب همراه هستند، به همین دلیل حبابی در روند صعودی اخیر بازار شکل نگرفت و بازار وارد روندی طبیعی شد.

تفاوت روند بورس نسبت به سال گذشته

مدیر صندوق سرمایه گذاری کارگزاری آگاه با تاکید بر اینکه روند فعلی معاملات بورس با شرایطی که بازار در تابستان سال گذشته تجربه کرد، بسیار متفاوت شده است، گفت: اکنون وضعیت بازار سهام تحت تاثیر نرخ دلار قرار گرفته است و دلار هر حرکتی را که در پیش بگیرد بازار سهام هم از روند آن تاثیر خواهد پذیرفت؛ بنابراین روند صعودی یا نزولی بازار وابسته به نرخ دلار است.

وی ادامه داد: با انتخاب دولت جدید و رویکردی که تیم کابینه جدید نسبت به مباحث سیاسی و مذاکرات برجام نشان داده اند، پیش بینی بازار به این صورت است که توافق در کوتاه مدت صورت نمی گیرد که به دنبال آن به احتمال زیاد نرخ دلار با افزایش همراه خواهد شد.

منتظری با بیان اینکه اکنون بازار در شرایطی مناسب قرار دارد، گفت: سهام بیشتر شرکت ها پس از اصلاح شدید بازار به قیمت هایی ارزنده رسیده و این امر باعث شده است تا میزان خرید در بازار با افزایشی چشمگیر همراه شود.

ریسک فعلی معاملات بازار سهام

مدیر صندوق سرمایه گذاری کارگزاری آگاه به ریسک فعلی معاملات بازار اشاره کرد و گفت: اکنون ریسک جدی،  معاملات بازار را تهدید نمی کند، بازار سهام فقط در صورتی که  دلار ریزش شدیدی را تجربه کند برای مدتی وارد روند اصلاحی خواهد شد در غیر این صورت مشکل دیگری تهدیدکننده بازار نیست که بتواند تاثیر شدیدی را بر روند این بازار ایجاد کند.

وی گفت: این موضوع باید مدنظر سهامداران باشد که هیچ گاه نمی توان اعلام کرد هیچ گونه ریسکی بازار را تهدید نمی کند، اما در وضعیت فعلی ریسکی که منجر به ریزش شدید شاخص بورس شود، مدنظر بازار نیست.

منتظری اظهار کرد: براساس وضع موجود، به نظر می رسد ریسک سرمایه گذاری در بانک بیشتر از بازار سرمایه باشد؛ بنابراین سهامداران در وضعیت فعلی نباید نگرانی بابت معاملات بازار سهام داشته باشند.

پیش بینی روند معاملات بازار سهام

مدیر صندوق سرمایه گذاری کارگزاری آگاه گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته به نظر می رسد که بازار تا دو یا سه هفته آینده در محدوده فعلی در حال معامله باشد و سهام دست به دست شود تا زمانی که مسیر نهایی بازار مشخص شود.

وی معتقد است که بهترین اقدام تیم اقتصادی دولت می تواند کنترل قیمت گذاری دستوری و جلوگیری از سرکوب قیمت ها در بورس کالا و ایجاد محدودیت ها در مسایل صادراتی باشد، زیرا این مسایل می تواند به شدت، روند بازار را تحت تاثیرخود قرار دهد و منجر به روند منفی معاملات این بازار شود.

منتظری در پایان گفت و گوی خود با «سنا» گفت: به هر میزان که اقتصاد کشور قابل پیش بینی باشد و بتوان به چشم‌انداز اقتصادی روشن تری دست پیدا کرد، بورس بهتر می تواند به معاملات خود بپردازد.

کد خبر 7079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =