منتظر صعود پرقدرت نباشید

با اصلاح قیمتی و زمانی که شاهد بودیم و رسیدن نمادها به حمایت های مهم و با ثابت شدن قیمت دلار در کانال ۲۷ هزار تومان به نظر نمیرسد بازار مجددا افت چشمگیری داشته باشد. اما در حال حاضر به دلیل ابهام و وجود شایعاتی مبنی بر انتشار اوراق جدید در آینده نزدیک کمی طرف خرید در بازار ضعیف تر شده و به همین خاطر شاهد کاهش شدید حجم معاملات هستیم، همچنین انتظار می رود تا تعیین تکلیف ابهاماتی همچون آزاد شدن واردات خودرو و افزایش قیمت حامل های انرژی بازار صعود پر قدرتی نخواهد داشت.

مسعود احمدی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به معاملات روز گذشته بازار سرمایه به بیداربورس گفت: روز گذشته شاهد افت  ۲۹ هزارواحدی شاخص کل بورس تهران بوده ایم بطوریکه شاخص کل به رقم ۱٫۴۲۰٫۴۸۳ رسید همچنین شاخص هم وزن نیز با کاهش ۸٫۹۳۸ به عدد ۴۳۱٫۰۰۲ رسید.  
وی افزود: با ادامه افت ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته ارزش معاملات، بورس ۵,۳۴۹ میلیارد و ارزش معاملات فرابورس ۱۴,۱۸۷ میلیارد که از این مقدار ۱۲,۱۲۴ میلیارد مربوط به معاملات اوراق می باشد که با کسر این عدد ارزش معاملات فرابورس ۲,۰۶۳ میلیارد خواهد بود.
احمدی گفت: در معاملات بلوکی پتروشیمی جم ۸٫۱۴۹ میلیون، پتروشیمی پارس ۲٫۹۸ میلیون، پارسان ۵ میلیون، مبین ۴ میلیون سهم، وصندوق ۵۳٫۶ میلیون، وغدیر ۲۰ میلیون و چکاپا ۹۳٫۵ میلیون برگه سهم را به خود اختصاص دادند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: با ادامه روند خروج پول حقیقی روز گذشته هم ۸۱۰ میلیارد تومان از پول حقیقی ها از بازار خارج شد. برترین صنایع به لحاظ ارزش معاملات اختصاص به خودرو با ۴۸۸ میلیارد، فلزات اساسی با ۴۲۶ میلیارد و شیمیایی با ۳۷۶ میلیارد تومان به کار خود پایان دادند.
وی افزود: به نظر می رسد  روند خروج پول حقیقی از بازار سهام و ورود به صندوق های درآمد ثابت ادامه دار خواهد بود.
وی در پایان گفت: با اصلاح قیمتی و زمانی که شاهد بودیم و رسیدن نمادها به حمایت های مهم و با ثابت شدن قیمت دلار در کانال ۲۷ هزار تومان به نظر نمیرسد بازار مجددا افت چشمگیری داشته باشد. اما در حال حاضر به دلیل ابهام و وجود شایعاتی مبنی بر انتشار اوراق جدید در آینده نزدیک کمی طرف خرید در بازار ضعیف تر شده و به همین خاطر شاهد کاهش شدید حجم معاملات هستیم، همچنین انتظار می رود تا تعیین تکلیف ابهاماتی همچون آزاد شدن واردات خودرو و افزایش قیمت حامل های انرژی بازار صعود پر قدرتی نخواهد داشت.

کد خبر 7453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =