بازار بورس تحت تاثیر قیمت رمزارزهاست 

مدیر عامل کارگزاری آریا نوین با بیان اینکه هر اقدام و شیوه جدید در ابتدا می تواند باعث ملتهب شدن بازار شود، اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان بازار موافق این هستند که تصمیم جدید برای روش ترکیبی عرضه اولیه، بازار را نزولی کرده است، اما بهتر است کمی زمان داد.

حامد ستاک در گفت و گو با بیدار بورس در رابطه با تغییر نوع واگذاری عرضه های اولیه در بازار سرمایه، گفت: بصورت کلی هر اقدام جدیدی در ابتدا باعث اختلال نسبی می‌شود، اما بررسی اینکه این اقدام تا چه اندازه اثرگذار است، احتیاج به زمان دارد.
وی ادامه داد: سیاست گذاری های کلی مردم را به سرمایه گذاری های غیر مستقیم در بورس ترغیب می‌کند، اما باید ابزارهای مناسب برای آن فراهم باشد.
مدیر عامل کارگزاری آریا نوین در رابطه با مجوزهای زیادی که به تازگی به سبدگردان ها و شرکت های سرمایه گذاری داده می شوند، اظهارکرد: این کارها برای بهبود سطح بازار سرمایه است و با این اقدام می‌خواهند عموم جامعه را به این بازار سوق دهند.
وی تصریح کرد: می توان گفت هدف گذاری اصلی روش ترکیبی عرضه اولیه به مردم، سوق دادن آنها به این بازار بود؛ اما نمی توان نظر داد که آیا این روش موفق است یا خیر و باید کمی زمان بگذرد تا به نتیجه رسید؛ در این زمینه برخی کارشناسان بازار سرمایه دلیل التهاب این روزهای بازار سرمایه را شوک و تغییر ناگهانی در این سیاست می‌دانند.
سایه بازار رمزارزها بر سر بورس
ستاک با بیان اینکه شرایط کنونی مذاکرات برجامی و نوسانات قیمت دلار می تواند بر بازار سرمایه بخصوص بخش دلاری بازار تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: اکنون بازارهای رقیب از جمله بازارهای رمز ارزها تاثیر زیادی بر بازار سرمایه دارد و در روزهای صعودی رمز ارزها، شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه هستیم که مردم نقدینگی خود را از بورس خارج و به این بازار راهی می کنند.
مدیر عامل کارگزاری آریا نوین در رابطه با اینکه اکنون چه صنایعی می توانند سوده تر از سایر صنایع باشند، گفت: صنایعی همچون پتروشیمی، پالایشگاه و فلزات که همیشه حرفی برای زدن در این زمینه داشته‌اند از جمله صنایعی هستند که می توان گفت نسبت به سایر صنایع در این برهه زمانی سوده تر هستند.
ستاک شرایط بازار در نیمه دوم سال را صعودی ولی با شیب کم دانست و اظهار کرد: فاکتورها و المان های موجود در بازار حاکی از آن است که بازار نمی تواند ریزش شدید داشته باشد مگر اینکه اتفاق خاص و غیر مترقبه ای اتفاق بیوفتد.

کد خبر 7515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =