پیش بینی زیان خودرو سازان جهان به ۲۱۰ میلیارد دلار رسید

پیش‌بینی زیان خودروسازان جهان در سال جاری که قبلا" ۱۱۰ میلیارد دلار برآورد شده بود به ۲۱۰ میلیارد دلار رسید که ناشی از افزایش هزینه‌ها و کاهش تولید است.

به گزارش بیدار بورس، به نقل از رویترز، شرکت مشاوره‌ای آلیکس پارتنرز در حالی زیان صنعت خودرو رو پیش از این ۱۱۰ میلیارد دلار برآورد کرده بود که طبق پیش‌بینی جدید، شرکت های خودروساز جهان طی سال میلادی جاری با زیان ۲۱۰ میلیارد دلاری درآمد و به دلیل اختلال در زنجیره تامین مواجه خواهند شد.

براساس این گزارش، کمبود تراشه تنها بخشی از مشکل زنجیره تامین است. منابع تولید تراشه در چند ماه اخیر با شیوع کرونا در مالزی به‌شدت آسیب دیده که این امر تولید عرضه‌کنندگان مهم را با مشکل مواجه کرده است. قیمت‌های بالا و عرضه محدود کالاهایی مانند فولاد و رزین پلاستیک، باعث افزایش هزینه‌ها شده و خودروسازان را مجبور به محدود کردن تولید می‌کند.

بر اساس این پیش‌بینی، خودروسازان در مسیری حرکت می‌کنند که احتمالا تولید ۷. ۷ میلیون دستگاه را در سال ۲۰۲۱ از دست خواهند داد.

پیش‌بینی جدید در شرایطی مطرح می‌شود که خودروسازان و تولیدکنندگان کامیون‌های تجاری هشدار داده‌اند برخلاف امید مدیران، مشکلات کمبود تراشه و افزایش قیمت کالاها در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ کاهش نخواهد یافت.

هفته گذشته موسسه آی‌اچ‌اس مارکت ‌نیز چشم‌انداز تولید جهانی صنعت خودرو را برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کاهش داد.

کد خبر 7662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =