براساس شایعات، اعمال تخفیف ۴ دلاری نفت سبک و ۶ دلاری نفت سنگین

صنعت پالایش نفت، وضعیت نفت و به طور کل انرژی دستخوش تغییرات اساسی متاثر از خشکسالی، سیاست‌های محیط‌زیستی، ویروس کرونا و تقابل اقتصادهای بزرگ دنیا شده است.

به گزارش بیداربورس، در این بین علی رغم تهدیدهای مکرر چین در آزادسازی ذخایر نفت خام(۲۲۰ میلیون بشکه نفت تمام ذخایر چین است) اما بدلیل تقاضای قابل توجه و تورم‌های پیش رو اقتصادهای دنیا بالاخص آمریکا بدلیل سیاست‌های انبساطی، چشم‌انداز نفت تا یک سال دیگر حداقل بالای ۷۰ دلار است. این اتفاق و همچنین واکسیناسیون گسترده منجر به افزایش کرک اسپرد نفتی در سطح دنیا می‌شود.

در داخل بعد از به کرسی نشستن وزیر نفت، تعیین معاونین، اکنون بعد از چند ماه بالاخره شنیده‌ها حاکی از آن است که خوراک نفت خام این گروه بزودی اعلام می‌شود. این فرمول که در گذشته میانگینی از قیمت نفت عمان، دوبی و برنت در ۹۵ درصد منهای ۱.۳۴ دلار در هر بشکه برای نفت سبک و ۳.۱ دلار در هر بشکه برای نفت سنگین بوده است، اکنون در دستورالعمل جدید شنیده می‌شود ۴ دلار تخفیف برای نفت سبک و ۶ دلار برای نفت سنگین ابلاغ می‌شود، این اتفاق باعث می‌شود که شرکت‌های این گروه، شبندر، شتران، شاوان، شپنا، شبریز، شراز و نفت ستاره تاپیکو بتوانند گزارش‌های خود را روانه کدال کنند.

کد خبر 7704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =