۱۱۷۲ درصد افزایش سرمایه شستا

سرپرست شستا در مجمع این شرکت که امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد، خبر از ۱۱۷۲ درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داد و گفت: تا ماه آینده گزارش تاییدیه این افزایش سرمایه به سازمان بورس ارسال می شود.

سود تقسیمی شستا چقدر است؟

به گزارش بیداربورس، رئیس مجمع  شستا در پاسخ به افرادی که خواستار تقسیم سود ۲۰۰ تومانی بودند گفت: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع ۱۸ هزار میلیارد تومان است چرا که شستا پروژه‌های بسیاری در دست ساخت دارد اما در نهایت هرمیزانی که در مجمع تصمیم گیری شود هیئت مدیره تابع است.

حسابرس در این خصوص پاسخ داد که ۹۹درصد سود قابل تخصیص مورد تائید است.

 در نهایت سود ۱۳۵ تومانی برای هرسهم شستا در نظر گرفته شد و با اعتراض سهامداران این شرکت در مجمع همراه شد.

پرداخت سود شستا از طریق سجام

در حالی که پیش از این در شفاف سازی شستا روی سامانه کدال قرار بود که سود سهام از ۴ آبان با مراجعه به شعب بانک رفاه پرداخت می‌شود در مجمع این شرکت مقرر شد که از طریق سجام در ۲۵ آبان ماه پرداخت شود.

پس از اعتراض سهامداران به این مسئله نماینده سازمان بورس با تاکید بر این مسئله که اگر شرکت زودتر اعلام میکرد میتوانست در زمان جلوتری سود تقسیمی را از طریق سجام پرداخت کند، گفت:  با مذاکره با سپرده گذاری مرکزی سعی میشود در تاریخ زودتری این پرداخت از طریق سجام انجام شود.

رشد ۶۳۴ درصدی ارزش سرمایه‌گذاری شستا

به گفته ملکوتی خواه عضو هیات مدیره در مجمع، ارزش سرمایه گذاری از ۹۷ تا امروز  حدود ۶۴۳ درصد و درآمد عملیاتی تلفیقی ۷۸ درصد و سود خالص ۶۹درصد افزایش داشته و به ۳۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین حاشیه سود خالص از ۸ درصد به ۵۴ درصد رسید.

ازسوی دیگر درآمد عملیاتی شرکت اصلی ۶۱ درصد افزایش داشته و به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رشد ۷۰ درصدی سود خالص کشتیرانی

سود خالص صبا تامین ۳۹ درصد، تاپیکو ۲۱۸ درصد، تیپیکو ۲۴ درصد، تاصیکو ۱۲۰ درصد، سیمان تامین ۱۰۴ درصد، کشتیرانی ج ا ۷۰ درصد رشد داشته است. اما سود خالص صنایع عمومی ۷۹ درصد کاهش سود خالص داشت.

عرضه اولیه های شستا

سال گذشته شستا ۱۳۶,۹۸۶ میلیارد ریال عرضه اولیه  داشت به عبارتی ۳۱ درصد از زیر مجموعه‌ها عرضه شد.

رایتل و هلدینگ  انرژی به بورس می آیند

ملکوتی خواه عضو هیات مدیره در مجمع این شرکت خبر داد: رایتل از زیان خارج شده و به سمت سود می‌رود و هلدینگ انرژی تا پایان سال بورسی خواهد شد.

لیست عرضه اولیه های شستا در پاییز ۱۴۰۰

پتروشیمی مروارید

سیمان آبیک

افق تامین انرژی طوس

انتی بیوتیک سازی ایران

 لیست عرضه اولیه های شستا در زمستان ۱۴۰۰

حریر خوزستان

هلدینگ سلولوزی

کارگزاری صبا تامین

صنایع عمومی تامین

خدمات ارتباطی رایتل

شیمی بافت

پخش دارویی اکسیر

سایبر

پالایشگاه ستاره خلیج فارس

ملک بدون سند نخواهیم داشت

ملکوتی خواه با تاکید بر اینکه سال ۹۷ حدود ۲۸ شرکت زیان‌ده وجود داشته، گفت: با توجه به اقدامات تا پایان سال هیچ شرکت زیان دهی نخواهیم داشت.

وی در خصوص املاک شستا بیان کرد: کمیته املاک تشکیل شده و تا آخر امسال ملک بدون سند نخواهیم داشت.

ورود ضابط قضایی در پرونده ایران سازه

ملکوتی خواه با اشاره به این مهم که درباره ایران سازه که زیر مجموعه سیمان تامین است و واحدهای مسکونی آن در وردآورد تهران و کیش وجود دارد، گفت: در این خصوص مشکلاتی وجود دارد که دستور قضایی خورده و در این خصوص تعدادی هم بازداشت شده اند، این پرونده ۳۵۱ واحد مسکونی دارد و در حال رسیدگی است.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم حق کسی ضایع شود.

با متخلفان بازارگردانی شستا برخورد میشود

در پاسخ به اعتراضات سهامداران در خصوص بازارگردانی سهم شستا در بازار، تکلیف شد هیئت مدیره تا یک ماه آینده گزارش کاملی از روند بازارگردانی شفاف سازی کند، درصورت تخلف بازارگردان با متخلفان برخورد قانونی میشود.

جواب ملکوتی خواه به موضوع عدم تعلق سود به ساختمان فدراسیون فوتبال

دستور شورای امنیت ملی بود

ملکوتی خواه در خصوص اینکه به ساختمان اخذ شده برای بدهی فدراسیون فوتبال تعلق نگرفته  گفت: طبق مصوبه شورای امنیت ملی مبلغ دو میلیون یورو به فدراسیون به صورت قرض الحسنه داده شد.

وی افزود: در ازای این بدهی ساختمانی از فدراسیون گرفته شد که اکنون به اسم شستا اما سودی بهش تعلق نگرفته است و زمانی  که به فروش برسد سود در نظر گرفته میشود.

وی تاکید کرد: شورای امنیت ملی  دستور پرداخت داده بود، اما این مهم به نفع شستا تمام شد و برای مجموعه سوددهی هم داشته است.

 یکی از سهامداران با تاکید بر اینکه اکنون ساختمان هنوز در اختیار فدراسیون فوتبال است و ساختمان تخلیه نشده است، به عدم تعلق سود به این ساختمان اعتراض داشت. ملکوتی خواه در پاسخ گفت: بله هنوز تخلیه نشده اما ما نامه نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم کما اینکه ساختمان مذکور به اسم شستا است.

کد خبر 8538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =