اتحادیه اروپا پنچ شنبه این هفته هیچ جلسه ای با ایران درباره برجام ندارد

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: پنجشنبه این هفته هیچ نشست و گفت و گویی در بروکسل با ایران درباره از سرگیری مذاکرات برجام برگزار نخواهد شد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام نبیلا ماسرالی سخنگوی اتحادیه اروپا، پنجشنبه این هفته هیچ نشست و گفت و گویی در بروکسل با ایران درباره از سرگیری مذاکرات برجام برگزار نخواهد شد. در حال حاضر ‌نمی‌توان تأیید کرد چنین جلسه‌ای تشکیل خواهد شد.

براساس  این گزارش در سفر هفته گذشته انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و دیدار با علی باقری معاون وزیر خارجه، مقرر شد گفت‌وگوهایی در بروکسل انجام شود و حتی گروهی از ایران عازم شده اند.

وزارت خارجه ایران هم اعلام کرده بود باقری پنج‌شنبه در بروکسل خواهد بود تا درباره موضوعاتی که در جریان سفر انریکه مورا بدون پاسخ باقی مانده، گفتگو کنند.

در این میان جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزیران خارجه کشورهای اروپایی، گفت: برجام در مقطع حساسی قرار دارد و همه طرف ها مصمم به بازگشت این توافق هستند.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر با وزیر خارجه ایران در حاشیه مجمع سازمان ملل و سفر هفته قبل انریکه مورا به تهران برای گفت‌وگو با گروه جدید مذاکره‌کننده هسته‌ای، ادامه داد: اتحادیه اروپا سخت در تلاش است تا مذاکرات برای از سرگیری اجرای توافق هسته‌ای ایران، پی گرفته شود.

کد خبر 8539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =