توقف تولید بزرگ‌ترین فولادساز اروپا و افت ۱۲ درصدی سهام

بزرگ‌ترین فولادساز اروپا به دلیل افزایش قیمت انرژی با افت ۱۲ درصدی سهام در ماه گذشته روبرو و مجبور به توقف فعالیت برخی کارخانه‌ها شد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از فاینشایل فایننشال تایمز، شرکت آرسلور میتال که با تولید سالانه ۴۰ میلیون متریک تن بزرگ‌ترین فولادساز اروپا بشمار می رود، اعلام کرد: این فولاد ساز در واکنش به افزایش قیمت انرژی، موقتا تولید را در برخی کارخانه‌ها متوقف کرده است اما تاثیر چندانی بر حجم تولید یا توانایی در پاسخگویی به تقاضای مشتریان نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، سهام آرسلورمیتال طی یک ماه گذشته به دلیل نوسان قیمت جهانی فولاد و سنگ‌آهن، بیش از ۱۲ درصد کاهش یافت و به ۲۹ دلار به ازای هر سهم رسید.

به گفته کارستن ریک تحلیلگر بورس، کاهش اخیر سهام این شرکت، نقطه ورود جذابی را ایجاد کرده است. چرا که در سال جاری نتایج فصلی قابل توجهی ثبت کرد اما متاثر از تصمیمات احساسی و ریسک شده است

اورگراند دومین شرکت بزرگ املاک چین هم اخیرا اعلام کرد با وجود فروش سریع دارایی‌ها، باز هم پرداخت بدهی‌های فزاینده دشوار خواهد بود. انتشار این خبر باعث ترس و نگرانی از چشم‌انداز بازارها و سقوط دومینو وار بازار مسکن چین شد که تاثیری منفی بر تقاضای فولاد و سنگ‌آهن خواهد داشت اما آیا سهام آرسلور میتال طی هفته‌های آتی مسیر نزولی را ادامه می‌دهد یا احتمال بازگشت سهام بیشتر است؟

براساس محاسبات موتور یادگیری ماشین Trefis که روند قیمت سهام یک شرکت در۱۰ سال گذشته را مشخص می‌کند، بازده سهام  آرسلورمیتال به احتمال زیاد پس از افت ۱۲درصدی نسبت به دوره یک ماهه قبلی در یک ماه آینده به طور متوسط حدود دو درصد خواهد بود. همچنین ۵۳ درصد احتمال دارد این سهم بازدهی مثبتی در یک ماه آینده داشته باشد.

کد خبر 8558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =