انتظار رشد بیش از ۳۰ درصد از بازار نداشته باشید

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه احتمال برجام در این مرحله کمتر از دوره گذشته خواهد بود و بنابراین کاهش چندانی در بازار سرمایه نخواهیم داشت، تصریح کرد: در این برهه زمانی بازار سرمایه همچنان ارزنده است اما برای کسب بازدهی بیشتر احتیاج به زمان است.

حسین غیاثی در گفت و گو با بیدار بورس سبزپوشی این روزهای بازار سرمایه را بسته به دو عامل دانست و گفت: افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها بخصوص روی که با رشد قابل توجهی روبرو بوده و همچنین اصلاح قیمت سهم‌ها موجب شده که بازار شرایط مساعدی را داشته باشد.

سهام بنیادی را نباید از دست داد

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه افرادی که اکنون در بازارسرمایه باقی ماندند افراد قدیمی و با سابقه بازار هستند، ادامه داد: این افراد بر این امر معتقدند در این شرایط سهم‌های بنیادین ارزنده‌اند و جایگزینی برای آنها وجود ندارد بنابراین اکنون نباید آنها را از دست داد.

وی افزود: قیمت صنایع پتروشیمی در بازار کمی بالا است و اکنون چندان جذابیتی برای خریداران ندارد از سوی دیگر صنعت پالایشی نیز با توجه به گزارشات ۶ ماهه خود پیشرفت چندانی در آن نمی توان دید اما در میان میان صنعت فولادی شرایط مساعدتری را نسبت به این دو صنعت دارد.

غیاثی در رابطه با صنایع دلارمحور و حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در مدت زمان معین، توضیح داد: صنایع غذایی و قند و شکر و برخی تک سهم‌های دارویی ارزش بیشتری نسبت به سایر سهم‌ها در این گروه دارند و ریسک تغییر قیمت‌های جهانی را نیز ندارند.

کارشناس بازار سرمایه تغییر رئیس سازمان بورس را عامل کوتاه مدت در روند صعودی بازار دانست و ادامه داد: قیمت های جهانی، تورم و مذاکرات برجامی عامل طولانی مدتی برای این بازار خواهند بود.

وی اظهار کرد: در مرحله قبل برجام، دلار کاهش چندانی نداشت و اگر هم کاهشی بوده بسیار کوتاه مدت بود و در این مرحله برجام نیز ابهامات زیادی وجود دارد.

کاهش نرخ دلار دور از ذهن است

غیاثی بیان کرد: امید آن است که قیمت دلار کاهش یابد؛ نرخ تورم و شرایط اقتصادی با ثبات شوند اما این فرضیه با توجه به شرایط کنونی جامعه کمی دور از ذهن است.

وی ادامه داد: با دید میان مدت می‌توان شرایط بازار را مثبت دید و آن را محل امنی برای سرمایه گذاری درنظر گرفت اما با توجه به تغییرات قیمت‌های جهانی همچنان این بازار می‌تواند ریسک داشته باشد.

حرکت بازار به سمت تک سهم ها

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به گزارشات ۶ ماهه شرکت‌ها شرایط بازار را همچنان با ابهام دانست و گفت: در حال حاضر با وجود کمبود نقدینگی و عدم اطمینان سهامداران حتی بازار به اتفاقات خوش عکس العمل کوتاه مدت نشان می‌دهد و سهامداران بیشتر به سمت سهم‌های بنیادین و تک سهم‌ها می‌روند.

رشد ۳۰درصدی بورس تا پایان سال

وی در پایان با بیان اینکه تا انتهای سال از بازار انتظار رشد بیش از۳۰ درصدی نمی‌توان داشت، افزود: اگر بازار به همین روال باقی بماند بازار همچنان ارزنده است و سهامداران در شرایط کنونی بازار سهام‌های خود را طولانی مدت نگهداری می‌کنند.

کد خبر 8577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =