دولت در صورت عدم حمایت از صنعت خودرو باید زیان آن‌ها را جبران کند

نماینده مجلس، اصلاح قیمت خودرو با دستیابی به ۳ نتیجه را ارزشمند دانست و گفت: دولت در صورت عدم حمایت از صنعت خودرو باید زیان ایران خودرو و سایپا را جبران کند.

به گزارش بیداربورس، رحمت اله فیروزی با اشاره به موضوع اصلاح قیمت خودرو به عنوان یکی از ضرورت ها که می تواند موجب شکوفایی این صنعت شود گفت: اگر این امر موجب جبران ضرر و زیان خودروسازان در قیمت تمام شده محصولات و بوجود آمدن رقابت و افزایش کیفیت محصولات شود، اقدام ارزشمندی است. اما اگر آزاد سازی صرفا به دلیل افزایش قیمت ها رخ دهد، مضر است.

وی افزود: خودروسازان می توانند تقاضای موجود را تامین کنند. چنانچه که مشاهده می شود خودرو به وفور وجود دارد. اما تنها تعداد مهم نیست بلکه باید بر روی کیفیت نیز کار شود تا خودرویی که در اختیار مردم قرار می گیرد از ایمنی لازم برخوردار بوده و بتواند رضایت مردم را جلب کند. دولت در صورت عدم حمایت از خودروسازان و عدم موافقت با آزادسازی عادلانه قیمت ها، باید به اصل نود پایبند بوده و ضرر و زیان آنها را از طریق انجام اقداماتی کارشناسی و صحیح جبران کند.

فیروزی ادامه داد: در موضوع واردات خودرو، یک دیدگاه، نگاه مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام است که بر تقویت داشته های داخل تاکید می کند. نگاه دوم نیز واردات خودرو را محرکی برای ایجاد رقابت و کاهش قیمت محصولات داخلی می داند. دیدگاه مجلس حمایت از صنعت و به ویژه خودروسازی است. نه تنها در خودرو بلکه در تمام حوزه ها باید داشته ها را تقویت و از آنها حمایت کرد تا بتوان در آینده نزدیک، تبدیل به یک برند جهانی در حوزه صادرات محصول به سایر کشورها شد.

کد خبر 9191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =