۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
پتانسیل بالقوه بازار سهام برای رشد

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه این روزها بیشتر تحت تاثیر عوامل کلان اقتصادی و سیاسی قرار دارد، پتانسیل‌های بالقوه‌ای همچون رشد نرخ حواله ارز با توجه به افزایش گپ آن با ارز در بازار آزاد وجود دارد.

عرفان فکری در گفت‌وگو با خبرنگار بیدار بورس بیان کرد: بازار سرمایه این روزها بیشتر تحت تاثیر عوامل کلان اقتصادی و سیاسی قرار دارد، پتانسیل‌های بالقوه‌ای همچون رشد نرخ حواله ارز با توجه به افزایش گپ آن با ارز در بازار آزاد وجود دارد. اما از طرفی نیز ریسک‌های کلان قوانین و مقررات که از طرف دولت اعمال می‌شود و سیاست‌های پولی انقباضی که از طرف بانک مرکزی اعمال می‌شود، جامه رخوت را  بر بازار می‌پوشاند. از سمتی دیگر تنش‌های ژئوپلیتیکی و سیاسی در منطقه نیز افزایش پیدا کرده است که می‌تواند باعث ادامه این رخوت در بازار شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: طی ماه‌های اخیر صندوق‌های طلا و کالایی بازده‌های بسیار بیشتر از بازار سهام را به ثبت رسانده‌اند و طبق تجربه ادوار گذشته می‌توان انتظار داشت که سقف بازار کالایی کف بازار سهام باشد، اما این موضوع در کوتاه مدت صدق نمی‌کند و ریسک‌های مذکور می‌توانند تا ماه‌ها بازار را در رکود نگه دارند.

فکری در پایان تصریح کرد: با توجه با مطالب ارائه شده در بالا به نظر می‌رسد که در کوتاه‌مدت بازار همچنان روند نوسانی خود را ادامه دهد و وارد دوره رونق قوی‌ای نشود و تمرکز بازار بر صنایع کوچک‌تر همچون لاستیک و غذایی و تک‌سهم‌ها باشد، اما در بلندمدت با بالا آمدن نرخ دلار حواله و همچنین احتمال بیشتر پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا، می‌توان روند صعودی برای بازار متصور بود.

کد خبر 37728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =