چه کسانی از زیر مسئولیت "بورس" شانه خالی کردند

در نتیجه عدم مدیریت مناسب و اتفاقات سال گذشته بداقبالی به بورس ورود کرده و منجر به سقوط آن شد. در واقع این سوال مطرح می‌شود چرا باید موضوع به این مهمی که در زندگی اقتصادی مردم تاثیر زیادی دارد توسط دولت نادیده گرفته شود و از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند؟

به گزارش بیدار بورس، بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، اظهار کرد: در یک بازه زمانی مشخص در سال ۹۹ با وقوع اتفاقات و کم‌کاری‌هایی که به ضرر بازارسرمایه در حوزه آموزشی صورت گرفت، همزمان مسائل پر ریسک و مربوط به سرمایه‌گذاری بلندمدت مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: در نتیجه این عدم مدیریت مناسب و اتفاقات سال گذشته، بداقبالی به بورس ورود کرده و منجر به سقوط آن شد. در واقع این سوال مطرح می‌شود چرا باید موضوع به این مهمی که در زندگی اقتصادی مردم تاثیر زیادی دارد توسط دولت نادیده گرفته شود و از زیر بار این مسئولیت‌ شانه خالی کند؟

وی ادامه داد: نمایندگان و دیگر مسئولان در جلسات مداومی که برگزار می‌شود بدنبال ریشه‌یابی دقیق مشکلات بورس و راهکاری برای رفع آنان ارائه می‌کنند اما؛ متاسفانه رویکردها و تاثیرات تورمی موجود و فشار مشکلات اقتصادی بر زندگی مردم کنترل قیمت‌ها را تشدید کرده است.

نماینده مردم در خانه ملت ضمن اشاره به سخت‌تر شدن حمایت از بورس و کنترل تورم تاکید کرد: شرایط کشور به گونه‌ای شده که در کوتاه مدت انجام این کارها عملی نمی‌شود و به مدت زمان بیشتری برای ترمیم بازارسرمایه و حمایت جدی از آن نیاز است.

محبی در پایان گفت: در این صورت باید به سیاست‌هایی از جمله سرمایه‌گذاری بلندمدت در بورس توجه بیشتری شود چرا که این سیاست‌ها منجر به ارتقای شاخص و بهبود اوضاع بازار خواهد شد. امیدواریم مسئولین در این حوزه ورود جدی داشته باشد و اعتماد از دست رفته مردم به بورس را مجددا برگرداند.

کد خبر 10524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =