عوارض ابتلا به اومیکرون شدیدتر از سویه دلتا نیست

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون، در مقایسه با سویه دلتا عوارض شدیدتری ایجاد می‌کند.

به گزارش بیداربورس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون، در مقایسه با سویه دلتا عوارض شدیدتری ایجاد می‌کند.

بنا بر اعلام این سازمان، نشانه‌ای مبنی بر این‌که واکسن‌های موجود در برابر سویه اومیکرون موثر نیستند، وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت با درخواست از ۱۹۴ کشور عضو این سازمان برای تسریع در واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار، همزمان پیش‌بینی کرد که درصد محدودی از افراد واکسینه شده نیز به این جهش جدید آلوده خواهند شد.

این سازمان پیش از این، از کشورهای عضو خواسته بود که علاوه بر استفاده از رویکرد مبتنی بر خطر در اتخاذ تدابیر برای سفرهای خارجی، فورا نخستین موارد مشاهده شده از ابتلا به سویه جدید را نیز گزارش دهند. 

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی تاکید شده بود که تحقیقات بیشتری برای دستیابی به درک بهتر از امکان غلبه سویه جدید اومیکرون بر واکسن‌ها و ایمنی به دست آمده پس از ابتلا مورد نیاز است، چرا که هنوز قدرت این سویه برای غلبه بر دستگاه ایمنی ناشناخته است. 

این سازمان تاکید کرد که تاکنون هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با سویه جهش‌یافته گزارش نشده است.

در همین راستا «آنتونی فاوچی» مسئول ارشد امور پزشکی در دولت آمریکا و رئیس موسسه ملی بیماری‌های مسری و عفونی آمریکا، اعلام کرد که بر اساس داده‌های موجود، به نظر می‌رسد سویه اومیکرون در فهرست سویه با شدت بالا قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 10534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =