لایحه بودجه ۱۴۰۱یکشنبه آینده به مجلس می‌ رود

معاون رئیس جمهور از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس در یکشنبه هفته آینده با توجه به عدم کسری، انضباط مالی، هدایت نقدینگی به سمت تولید و ... خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محمد حسینی با اشاره به تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ به صدا و سیما گفت : اولین بودجه دولت سیزدهم یکشنبه آینده با حضور ابراهیم رئیسی و مسعود میر کاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه تقدیم مجلس می شود که سعی شده اصلاح ساختار، انضباط مالی، هدایت نقدینگی به سمت تولید، توجه به عدم کسری بودجه و افزایش اختیارات دستگاه‌ها به شرط نظارت پذیری در این لایحه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این بودجه کاملا عملیاتی بوده و براساس اقدامات تخصیص می‌یابد. همچنین سعی شده در موضوع پرداخت حقوق‌ها به سمت عدالت حرکت شود. لذا افزایش حقوق‌های سال آینده پلکانی و میانگین آن ۱۰ درصد خواهد بود.

این معاون ادامه داد: قوانین مصوب مجلس از جمله قانون جوانی جمعیت، حمایت از خانواده و جهش تولید مسکن در بودجه مورد توجه قرار گرفته است. به نحوی که وعده دولت برای ساخت چهار میلیون مسکن تحقق یابد و اقدامات لازم آغاز شود.

حسینی گفت: در این لایحه موضوعاتی همچون حمایت از اقشار آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، جذب سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و اعتبارات بیشتری برای کاهش مشکلات حوزه آب تخصیص یافته است.

کد خبر 10577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =