چند مسئول در پرونده‌های بورس محکوم شدند

سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت بدوی چند مسئول در پرونده‌های بورس و رسیدگی به پرونده های سازمان بورس و وزارت اقتصاد خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، ذبیح‌ اله خداییان در نشستی خبری که در حال پخش زنده از تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت است درخصوص پرونده‌های بازار سرمایه گفت: برخی از مسئولین محکوم شدند البته حکم در مرحله بدوی و هنوز قطعی نشده است. برای سازمان بورس و وزارت اقتصاد پرونده‌هایی مطرح و در حال رسیدگی بوده و توضیحاتی از آنها خواسته شده است.

وی درباره دادگاه‌های تخلفات ارزی توضیح داد: پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی که در دادسرا تشکیل شد، سه دسته‌ هستند. یک دسته ارزهای وارداتی هستند که در این راستا افراد زیادی اقدام به دریافت ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز جامعه کردند و به تعهد عمل نکردند. با ورود دادسرای عمومی بیش از ۱۲۵۰ پرونده در تهران تشکیل که ۶۰۰ پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و ۵۵۵ نفر دستگیر شدند. ۱۰ میلیارد دلار در این پرونده مطرح بود و تعداد زیادی از پرونده‌ها به صدور حکم منجر شد.

خداییان در واکنش به انتشار نامه محرمانه احراز نشدن صلاحیت علی لاریجانی نیز تصریح کرد: افشا اسناد محرمانه و طبقه بندی شده به موجب قانون جرم محسوب می‌شود. چنانچه کسی بصورت غیرمجاز اقدام به افشا آنها کند، قابل تعقیب است. در مورد این نامه هم در صورت شناسایی شخص منتشر کننده حتما قابل تعقیب خواهد بود. ولی لازم است توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و ضابطین بررسی صورت گیرد.

کد خبر 11046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =