عرضه اوراق ۱۰۰ میلیارد تومانی در بورس کالا با بازدهی ۱۸.۵ تا ۱۹ درصدی

امروز ۱۰۰ میلیارد تومان از اوراق سلف موازی استاندارد میلگرد یک شرکت با سررسید یک ساله و بازدهی ۱۸.۵ تا ۱۹ درصدی در بورس کالا عرضه می شود.

به گزارش بیدار بورس، طبق اعلام مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا، امروز ۱۰۰ میلیارد تومان از اوراق سلف موازی استاندارد میلگرد شرکت فولاد آتیه خاورمیانه با سررسید یک ساله عرضه می شود.

براساس این گزارش این اوراق شامل ۷۰۵ هزار و ۵۶۶ قرارداد با قیمت بیش از یک میلیون تومانی هر قرارداد ۱۰ کیلویی از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱ دوره پیش گشایش، ۱۱ الی ۱۲:۳۰ دوره عادی معاملات انجام خواهد شد و معاملات ثانویه هم ۱۲ دی سال آینده ادامه خواهد داشت.

حجم عرضه اولیه نیز حدودا ۱۰ هزار تن (به شرط آنکه ارزش اوراق از هزار میلیارد ریال بیشتر نباشد) تعیین شده است. قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه با دامنه مظنه ۲ درصد بوده و بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. اگر دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش به قیمت ۱۱۸.۵ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کنند این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران یک ساله بازدهی حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت اما اگر فولاد آتیه خاورمیانه نسبت به اعمال اختیار خرید به قیمت ۱۱۹ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت های میلگرد معامله شده در بورس کالا یا آخرین قیمت استعلامی از مراجع مورد تایید بورس کالا تعیین می شود. از آنجایی که عرضه اولیه به روش گشایش است و قیمت بازگشایی براساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد ممکن است قیمت خرید هر قرارداد سلف متفاوه با قیمت پایه در عرضه اولیه باشد اما قیمت پایه به عنوان مبنای محاسبات قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی، قیمت اعمال اختیار خرید تبعی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 11521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =