فقط ۱۶ ماده در پیش نویس ‌اصلاح قانون بازار بررسی شد

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و کارشناس بازار سرمایه درباره بررسی ۱۶ ماده در پیش نویس اصلاح قانون بازار و نقاط مثبت آن توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش بیدار بورس، محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس در واکنش به اعتراض فعالان بازار به پیش نویس اصلاح قانون بازار، گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس فقط بخش اول پیش‌نویس اصلاحیه قانون بازار سهام نوشته شده که به‌منظور نظرسنجی به اشتراک گذاشته شد. در ۱۶ ماده بخش اول جهت مهیا شدن زمینه‌ استقلال سازمان بورس، انتخاب رئیس سازمان توسط رئیس‌جمهور و حضور به‌عنوان یکی از اعضای کابینه دولت در جلسات هیات‌ دولت و شورای‌ عالی پول و اعتبار اقدام شد.

وی افزود: اما سایر موارد به سبب محدودیت زمان در مجلس بررسی نشد به همین‌ دلیل به سازمان و شورای‌ عالی بورس محول شد تا با تایید آنها صورت گیرد. به‌طوری‌که قرار بود سازمان در ابتدا کمیته‌ای در این‌خصوص تشکیل دهد و پس از آنکه نظرات را جمع‌آوری کرد در قالب یک لایحه به کمیسیون اقتصادی ارجاع دهد.

علیزاده ادامه داد: از ماده ۱۷ تا ۴۸ مربوط به همین امر می‌شود که در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار نگرفته است. بطور حتم پس از بررسی، مواردی که موجب آسیب به بدنه بازار سرمایه و فعالان بازار می‌شود را حذف خواهیم کرد.

نقاط مثبت پیش‌نویس اصلاح قانون بازار

همچنین فرهاد مرسلی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نقاط مثبت پیش‌نویس اصلاح قانون بازار اوراق بهادار به سنا گفت: در پیش‌نویس اصلاح قانون بازار، حکم رئیس سازمان بورس توسط رئیس‌جمهور صادر خواهد شد که حکایت از ارتقای جایگاه بازار سرمایه دارد و رئیس سازمان یا نماینده وی در شورای‌ عالی پول، عضو خواهد شد.

وی افزود: اگر این پیش‌نویس مصوب شود، رئیس سازمان بورس در جلسات هیات‌ دولت که مرتبط با بازار سرمایه است، شرکت می‌کند. ارتقای شفافیت و انتشار صورت‌های مالی سازمان و انتشار درخواست‌ها و مجوزهای صادره هم از نکات دیگر مثبت در این پیش‌نویس‌ است که ارتقای سواد مالی نیز در این قانون دیده و تکلیف شده است.

کد خبر 11827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =