در اپیزود اول پادکست سودجو چی میشنوید؟

انتخاب اسم سودجو برای یک پادکست شاید در ابتدا عجیب به نظر بیاد، بعضی از کلمه ها هستن که انگار با گذر زمان، ردی از بار منفی روشون باقی مونده، حتی اگه از اساس کلمه منفی محسوب نشن، بعضی وقتا حتی رخ دادن یه اتفاق میتونه معنی یه کلمه رو برای همیشه توی ذهنها تغییر بده. ما هم انقدر این سالها گوشمون از خبرایی مثل برخورد با سودجوها توی بازارهای مختلف پره که گاهی یادمون میره با شنیدن این کلمه معنی درستش رو تو ذهنمون مرور کنیم و معمولا حس منفعت طلبی، سواستفاده یا حتی کلاهبرداری تو ذهن خیلیامون شکل میگیره.... اما مگه غیر از اینه که هرکدوم از ما که تو هرکدوم از بازارای مالی از بورس و بانک گرفته، تا مسکن و طلا و سکه یا هر کسب و کار دیگه فعالیتی انجام میدیم، دنبال سودیم تا بتونیم ارزش دارایی مون رو بیشتر کنیم؟

بخش اول: بازار بورس

اول این موضوع رو بررسی میکنیم که دلیل این که بورس این روزها به هیچ خبر مثبتی واکنش نشون نمیده چیه و چرا شاخص مثبت نمیشه؟ بعد به این میپردازیم که چه صنایعی توی این بازار تونستن عملکرد بهتری داشته باشن؟ بعد هم میریم سراغ اینکه واکنش احتمالی بازار به آخرین تغییرات بودجه ۱۴۰۱ رو پیش بینی کنیم.

بخش دوم: بازار مسکن

توی این بخش به این میپردازیم که طرح مالیات بر عایدی سرمایه و طرح مالیات بر خانه های خالی چه تاثیری بر بازار مسکن خواهد داشت؟ آیا با کاهش خریدهای سرمایه ای در بازار مسکن، میشه منتظر کاهش قیمت ها در این بازار بود و اینکه بازار مسکن توی ماه های پیش رو چه وضعیتی رو خواهد داشت؟

بخش سوم : بازار ارز، طلا و سکه

توی این بخش به تاثیر مالیات بر عایدی سرمایه برنرخ ارز و نوسانات قیمت طلا و سکه میپردازیم.

مهمانان این شماره: محمد کشتی آرای – نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر کامران سلطانی زاده – رئیس سابق کانون صرافان

کد خبر 12023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =