در اپیزود دوم پادکست سودجو چی میشنوید؟

انتخاب اسم سودجو برای یک پادکست شاید در ابتدا عجیب به نظر بیاد، بعضی از کلمه ها هستن که انگار با گذر زمان، ردی از بار منفی روشون باقی مونده، حتی اگه از اساس کلمه منفی محسوب نشن، بعضی وقتا حتی رخ دادن یه اتفاق میتونه معنی یه کلمه رو برای همیشه توی ذهنها تغییر بده. ما هم انقدر این سالها گوشمون از خبرایی مثل برخورد با سودجوها توی بازارهای مختلف پره که گاهی یادمون میره با شنیدن این کلمه معنی درستش رو تو ذهنمون مرور کنیم و معمولا حس منفعت طلبی، سواستفاده یا حتی کلاهبرداری تو ذهن خیلیامون شکل میگیره.... اما مگه غیر از اینه که هرکدوم از ما که تو هرکدوم از بازارای مالی از بورس و بانک گرفته، تا مسکن و طلا و سکه یا هر کسب و کار دیگه فعالیتی انجام میدیم، دنبال سودیم تا بتونیم ارزش دارایی مون رو بیشتر کنیم؟

بخش اول- بازار بورس:

در بخش اول این اپیزود یه نگاهی میندازیم به مهم ترین عواملی که روی بازار این روزا تاثیر دارن. چندتا موضوع مهم مثل پیشنهادهای ۱۰ بندی دولت برای نجات بورس رو هم باهم بررسی میکنیم و دست آخر میریم سراغ این سئوال مهم که در صورت توافق ایران بهترین استراتژی برای مدیریت پرتفوی سهام چی باید باشه؟

بخش دوم- بازار ارز، طلا و سکه:

در این‌بخش به بررسی سرنوشت دلار اگر ایران و ۴+۱ به توافق برسد میپردازیم؟ توی این بخش یه شبیه سازی هم انجام دادیم. یعنی بررسی میکنیم توی ۴ دهه اخیر اتفاقای خیلی بزرگ و مهم سیاسی مثل پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بعد از جنگ با عراق یا امضای برجام بعد از مدت ها مذاکره چه تاثیری روی این بازار داشته و سعی میکنیم پیش بینی کنیم این دفعه چی به سر بازار میاد.

میزبان: متین کاکویی تیم اجرایی: گلاره کحالی روح الله رضایی

ادیت، انتخاب موسیقی و ظراحی لوگو و کاور: امین وفایی

مهمانان این شماره: سیدکمال سیدعلی – معاون ارزی اسبق بانک مرکزی محمود جامساز – کارشناس مسایل اقتصادی محمد کشتی آرای – نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر

کد خبر 12230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =