موانع تجارت با روسیه رفع می شود

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران گفت : با برنامه ریزی های که انجام شده است و امیدواریم در سفر رییس جمهوری به مسکو نهایی شود، روند امور تجاری، نظیر موانع گمرکی، بانکی و انتقال ارز برای تجار ایرانی مقیم روسیه تسهیل خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، خاندوزی عصر روز سه شنبه بعد از نشست با تجار ایرانی مقیم روسیه  افزود: مسکو همواره شریک مهمی برای تهران  بوده است و در دولت سیزدهم شدت این همکاری ها افزایش یافته است.
 وی تصریح کرد:  امیدواریم سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به مسکو،   نقطه عطفی برای توسعه مناسبات اقتصادی و سایر حوزه های بین دو کشور ایران و روسیه شود.
خاندوزی ادامه داد که در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی، دستور کار سرمایه گذاری های مشترک، تسهیل گمرکی، مسائل حوزه بانکی و انتقال ارز بانک های دولتی را از قبل تعریف کردیم که امیدواریم در خلال مذاکراتی که با وزیر اقتصاد روسیه خواهیم داشت و بعد هم در دیدار روسای جمهوری نهایی خواهد شد، بتوانیم بخشی از این تسهیلات را در همین سفر شاهد باشیم.
وی به  جلساتی که با تجار ایرانی مقیم و فعال در روسیه برگزار شد،   اشاره کرد و افزود: تجار ایرانی مقیم روسیه موانع و گره هایی را در کار فرایند تجاری بیان کردند که بنا شد هم از سازمان توسعه و تجارت، وزارت صمت؛ بانک مرزی و وزارت اقتصادی و دارایی پیگیری شود تا سربازان خط مقدم اقتصاد و تجارت در روسیه و اوراسیا با سهولت بیشتری کار کنند.
خاندوزی تصریح کرد: امیدوارم سفر آقای رییسی به مسکو و برنامه های خوبی که از سوی رییس جمهوری روسیه  تدارک دیده شده بتواند یک جهت دهنده در حوزه روابط راهبردی دو کشور محسوب و با پیگیریهای که وزارت خانه ها و دستگاههای اجرایی خواهند داشت، چشم انداز خوبی برای توسعه اقتصاد دو کشور فراهم شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 12392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =