۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
رشد امروز یک دهم افت دیروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی معادل ۰.۲۸ درصدی به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۰۵ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

به گزارش بیدار بورس، از امروز که بگذریم بازار سرمایه هفته‌ای کاملا سرخ را پشت‌سر گذاشت. هفته‌ای که سهامداران را بابت پذیرفتن دعوت مسئولین و ورود به بورس پشیمان کرد.
صعود امروز بازار آنقدر ناچیز بود که تنها یک‌دهم از ریزش را پوشش داد.
این روزها بیشتر مسئولین به هر دری میزنند تا ثابت کنند که به فکر بازار هستند مانند توییتی که امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه منتشر کرد و گفت که دولت علاوه بر برداشتن گام های عملی به حل ریشه ای مشکلات بازار سرمایه کمک خواهد کرد اما تا اینجای کار که سهامداران حمایتی از بورس و بهبود اوضاع ندیده‌اند.
سهامدارن به قدری عصبانی هستند که برای چندمین بار در مجمعی درگیری به وجود آمد. 

از معاملات امروز چه خبر؟                  

امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست‌ و نهم دی‌ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۷۶ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۶۸۸ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۱۳۸۵ واحدی، عدد ۳۳۵ هزار و ۶۴۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۷۰ واحدی به رقم ۲۱۰ هزار و ۹۳۱ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۳۱۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۹۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۴۵۴ واحد افزایش به رقم ۹۷۰ هزار و ۴۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۴۴۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۳ هزار و ۵۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا، کگل، کچاد و شتران با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فخوز و ذوب تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۶ هزار و ۱۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد حفارس(حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) با ۴.۸۱ درصد افت و پس از آن، نمادهای پرداخت، شبریز، تکشا و رتاپ بود. همچنین نماد معاملاتی قشکر(شکرشاهرود ) با ۴.۹۲ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ولملت، وپترو، حپترو و ولغدر قرار گرفتند.

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
فلزات اساسی _0.56% 3,326B 552M
فراورده های نفتی، کک وسوخت هسته ای 3.56% 2,327.1B 400M
خودرو و ساخت قطعات  _0.41% 1,912.3B 782M
محصولات شیمیایی 0.47% 1,610.6B 196M
بانک ها و موسسات اعتباری  _0.14% 765.8B 303M
کد خبر 12433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =