لغو ساز و کار ماشه و پذیرش دعوت اروپا

سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل و وزیرخارجه از منتفی شدن استفاده از ساز و کار ماشه و پذیرش دعوت اروپا برای جلسه مشترک و غیررسمی با ایران درباره برجام خبر دادند.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز، ریچارد میلز در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان مللل اعلام کرد: از نظر آمریکا تحریم‌های سازمان ملل که شش سال پیش برداشته شدند فسخ شده باقی می‌مانند. به این ترتیب از تحریم‌های سازمان ملل و موسوم به ساز و کار ماشه، صرف نظر شده است.

براساس این گزارش، همچنین آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا گفت: واشنگتن دعوت بریتانیا، آلمان و فرانسه برای برگزاری جلسه مشترک و غیر رسمی با ایران درباره برجام را پذیرفته اما تلاش خواهد کرد تا کشورهای دیگر را از فروش سلاح به ایران بر حذر دارد.

وی ادامه داد: پس از احیای توافق برجام و با کمک اروپا به دیگر موارد اختلاف با تهران از جمله برنامه موشکی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در خاورمیانه رسیدگی خواهد شد.

بلینکن در برابر این سئوال که آیا پس گیری مکانیسم ماشه در شورای امنیت سازمان، عقب‌نشینی امریکا است، توضیح داد: هیچ عقب‌نشینی در کار نیست. فشار حداکثری آمریکا در چهار سال گذشته نه تنها نتیجه نداد بلکه ایران را به تهیه مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر کرد و بنا بر گزارش‌ها، تنها چند ماه با آن فاصله دارد.

کد خبر 1248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =