آخرین رقم مرکز آمار ایران از تورم : ۳۴.۲ درصد در بهمن

طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه دربهمن سال جاری به ٣٤.٢ درصد رسید که برای خانوارهای شهری و روستایی ٣٤.١ و ٣٥.٠ درصد بوده است.

به گزارش بیدار بورس، مرکز آمار ایران در آخرین رقم تورم اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای (درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل) در بهمن ٩٩ به ٤٨.٢ درصد رسیده است. یعنی خانوارها به طور میانگین ٤٨.٢ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات،هزینه کرده ­اند.

نرخ تورم نقطه‌ای بهمن ماه در مقایسه با ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش یافته و گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات با افزایش ٦.٩ درصدی به ٦٦.٨ و گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات با کاهش ٠.٢ درصدی به ٣٩.٧ درصد رسیده که برای خانوارهای شهری و روستایی با رشد ١.٧ و ٣.٨ درصدی به ٤٧.٢ و ٥٣.٦ درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم ماهانه هم با رشد ٠.٧درصدی به ٢.٥ درصد رسیده که برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و کالاهای غیر خوراکی و خدمات  ٥.٢ و ١.١ درصد بوده که برای خانوارهای شهری و روستایی با رشد ٠.٥ و ٣.٣ درصدی به ٢.٤ و ١.٦ درصد رسیده است.

همچنین نرخ تورم سالانه با افزایش ٢.٠ واحدی به ٣٤.٢ درصد رسیده که برای خانوارهای شهری و روستایی با رشد ١.٩ و ٢.٥ درصدی به ٣٤.١ درصد و ٣٥.٠ درصد افزایش یافته است.
کد خبر 1260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =