۱۰ شرکت برتر ایران از آن شرکت‌های بزرگ بورس و حتی نماد زیانده "خودرو" شد

۱۰ شرکت بزرگ بورسی و حتی زیانده مانند ایران خودرو در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت‌ برتر ایران به عنوان ۱۰ شرکت برتر معرفی شدند.

به گزارش بیداربورس، محسن صالحی‌نیا مدیر عامل ایدرو در مراسم معرفی ۱۰۰ شرکت‌ برتر ایران با اشاره به اینکه رتبه بندی شرکت‌ها موجب شفافیت ، افزایش رقابت و بهبود مستمر شرکت ها می شود ، اعلام کرد: ۵۰۰ شرکت برتر، لوکوموتیو اقتصاد ایران بوده و موجب ارتقای برند ملی و بین‌المللی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مهدی صادقی‌نیارکی معاون توسعه ایدرو هم در این خصوص اعلام کرد: برای توسعه اقتصاد ملی ، راهی جز تقویت، حمایت، پشتیبانی و رفع موانع برای پیشرانان اقتصاد نیست.

وی افزود: مجموع فروش ۱۰۰ شرکت برتر، حدود ۴۵ درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد . در حالی که با در نظر گرفتن ۵۰۰ شرکت برتر این آمار باید ۵۲ درصد بود. همچنین ارزش افزوده ۵۰۰ و ۱۰۰ شرکت برتر ۲۰ و ۱۸درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد.

ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حکمرانی هوشمند، فناوری‌های جدید از علل پایداری شرکت‌های برتر جهان است، گفت: هوش نوآوری پاسخی به پیچیدگی است. با توجه به ثبت هفت‌ هزار شرکت دانش بنیان ، می توان شاهد حضور تعداد بیشتری در رتبه بندی شرکت‌های برتر بود.

مجید درویش رئیس مرکز رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی هم با اعلام ۱۰ شرکت اول در رتبه‌بندی سال جاری گفت:پتروشیمی خلیج فارس ، بانک های ملت و صادرات در گروه بانک ها ، فولادمبارکه در فلزات اساسی، پالایشگاه بندرعباس در فراورده‌های نفتی، سرمایه گذاری پارس آریان در چند رشته‌ای ها ، ایران خودرو از وسایل نقلیه و قطعات، مپنا در گروه پیمانکاری وگسترش نفت و گاز پارسیان در گروه فراورده‌های نفتی ۱۰ شرکت برتر ایران شدند.

کد خبر 12666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =