آیا بورس بازدهی بیشتری نصیب سهامداران خواهد کرد؟

کارشناس تحلیل شرکت سبدگردانی ویستا با بیان اینکه بازار روز گذشته مثبت شروع به کار کرد و با حمایت های حقوقی ها و نمادهای شاخص ساز مثبت هم به پایان رسید، گفت:  به طوری که در بازار سهام روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه  شاهد رشد ۲ درصدی در شاخص کل بودیم. از دلایل رشد بازار و شاخص در یکی دو روز اخیر می توان به حمایت از نمادهای بزرگ و شاخص ساز اشاره کرد.  

محسن دوستی، در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: به نظرم بازار زمانی به حالت عادی خود برمیگردد که حمایت به صورت واقعی و عملی باشه و این اقدام تنها با سفارش گذاری در سیستم معاملات انجام نمی پذیرد. به عنوان مثال می-توان به حذف قیمت گذاری دستوری از صنایع، پیش بینی پذیر کردن اقتصاد ازطریق ایجاد ثبات در اقتصاد، عدم مداخله دولت در بازار و شرکت ها و ... اشاره کرد.  
دوستی در ادامه گفت: به نظرم بازگشت اعتماد به بازار سرمایه به صورت تدریجی خواهد بود و نیازمند حمایت های عملی و واقعی از طریق کاهش نرخ بهره، عدم استقراض دولت از بانک مرکزی، مشوق های مالیاتی و صادراتی برای شرکت ها، منطقی کردن نرخ گاز خوراک و سوخت صنایع ارائه اخبار و مصوبات پس از تایید نهایی در دولت و مجلس که این موضوع موجب ضررو زیان سهامداران می گردد که نمونه بارز آن دعوای بین سازمان برنامه و  بودجه و کمیسیون تلفیق بر نرخ انرژی و حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی و  ... می باشد.  
دوستی در پایان گفت: به نظر میرسد عرضه های بازار امروز دوشنبه افزایش یابد و حجم و ارزش معاملات افزایش پیدا کند. تا زمانی که قیمت دلار نیما در محدوده ۲۴ الی ۲۵ هزار تومان و قیمت های جهانی در سطح فعلی هستند ریزشی در بازار نخواهیم داشت مگر به واسطه دستکاری و دست اندازی دولت در جیب سهامداران و شرکت ها از طریق تحمیل و غیر منطقی کردن عوامل تولید (هزینه های انرژی، دستوری کردن محصولات، عدم صدور به موقع مجوز افزایش نرخ صنایع و ... ). به نظرم بازار سرمایه نسبت به بازارهای رقیب (مسکن، سکه، دلار، خودرو و ... ) در بلندمدت بازدهی بیشتری را نصیب سهامداران خواهد کرد.

کد خبر 12926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =