کاهش قیمت نفت در پی تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید

در پی انتشار کاهش آمارهای اشتغال آمریکا و پایبندی اوپک پلاس به افزایش تدریجی تولید، قیمت نفت با کاهش نسبی مواجه شد.

به گزارش بیداربورس، به نقل از رویترز، طبق اظهارات سرمایه گذاران بین المللی، پایبندی اوپک پلاس به افزایش تدریجی تولید و عرضه، نمی تواند چالش های نگران کننده بازار انرژی را برطرف کند و همین عامل مانع از افت شدید قیمت نفت شده است.

بر اساس این گزارش، پس از انتشار آمارهای ضعیف اشتغال آمریکا و پایبندی اوپک پلاس به تعهدات مربوط به افزایش تولید، قیمت نفت در معاملات دیروز با کاهش نسبی مواجه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با ۳۷ سنت کاهش به ۸۹.۱۰ دلار رسید. قیمت نفت برنت روز چهارشنبه با رشد ۳۱ سنتی روبرو شده بود. هر بشکه نفت سبک آمریکا هم با ۵۴ سنت کاهش به ۸۷.۷۲ دلار رسید.

طبق پیش بینی برخی تحلیلگران، افت قیمت نفت کاملا موقتی و کوتاه مدت بوده و کمبود عرضه و رشد تقاضا موجب می شود تا پایان سال جاری میلادی روند صعودی داشته باشد.  

آمارهای رسمی نشان می دهد، اشتغال بخش خصوصی آمریکا برای نخستین بار در یک سال گذشته طی ماه ژانویه (دی) با کاهش روبرو شده و تعداد فرصت های شغلی در بخش خصوصی، ۳۰۱ هزار مورد کاهش داشته است.

با این حال تنش های سیاسی در شرق اروپا و خاورمیانه نگرانی های بسیاری ایجاد کرده است. قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی ۱۵ درصد رشد داشته و قیمت ها طی هفته گذشته به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴  رسید.

اظهارات جواد اوجی وزیر نفت مبنی بر آمادگی ایران برای بازگشت به بازار جهانی هم قیمت نفت را تحت فشار بیشتری قرار داده است.  
اوپک پلاس در نشست اخیر بر پایبندی به تعهد افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز تاکید کرد.

کد خبر 13146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =