۵۰ میلیون سهامدار از سرمایه گذاری ۶ شرکت بزرگ بورس بهره می برند!

رئیس سازمان بورس مدعی شد ۵۰ میلیون سهامدار از انجام ۴۸ ابر پروژه صنعتی توسط ۶ شرکت بزرگ بورسی و با اعتبار ۱۷ میلیارد دلاری، منتفع می شوند.

به گزارش بیدار بورس، مجید عشقی درباره اثر سرمایه گذاری ۴۸ طرح صنعتی بزرگ در بورس در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: از ۷ شرکتی که در این طرح‌ها سرمایه گذاری کردند، ۶ شرکت بورسی هستند و ۲۵ درصد ارزش بازار سهام را تشکیل می‌دهند. ۵۰ میلیون نفر سهامدار این شرکت‌ها هستند و بخش زیادی از سهام این شرکت‌ها در سبد سهام عدالت قرار دارد.

وی افزود: این شرکت‌ها با سرمایه گذاری‌هایی که در سال‌های گذشته انجام دادند در چند سال اخیر بخش زیادی از تامین ارز مورد نیاز داخلی را بر عهده داشتند و نیاز داخلی را هم با محصول‌های تولیدی تامین کردند. با این سرمایه گذاری‌ها روند رو به رشد تولید و سودآوری شرکت‌ها تداوم داشته و آینده بازار سرمایه را تامین می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: با جدیتی که دولت در این زمینه دارد و کاری که توسط کارگروه پیشرانان پیشرفت ایران انجام شد، باید برای بقیه شرکت‌ها تسهیل سرمایه گذاری و تعریف طرح‌های جدید اتفاق بیفتد تا سودآوری آنها در سال‌های آینده تضمین شود. امید است در طرح‌های عظیم گاز و نفت هم این شرایط بوجود آید و طرح‌های جدید تعریف شود.

عشقی تصریح کرد: آنچه موجب شد این شرکت‌ها بتوانند این حجم از سرمایه گذاری‌ها را تعریف کنند، قدرت سودآوری و نقدینگی آنها است. برای اینکه اقتصاد رشد کند باید پذیرفت شرکت‌ها سودآور باشند که سهامداران آنها هم بهره مند می‌شوند.

بنابراین گزارش، عملیات اجرایی ۴۸ ابر پروژه صنعتی با اعتبار ۱۷ میلیارد دلاری و مسئولیت ۶ شرکت بزرگ بورسی دیروز با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

کد خبر 13292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =