تعرفه اینترنت و تلفن ثابت حتما گران میشود

وزیر ارتباطات از پیشنهاد افزایش تعرفه تلفن ثابت به ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت:تعرفه‌ اینترنت هم حتما و باید بازنگری شود!

به گزارش پایگاه خبری بیدار بورس، عیسی زارع پور در حاشیه مراسم افتتاح طرح های شرکت مخابرات به مناسبت دهه فجر ، درباره پیشنهاد وزارت ارتباطات برای تغییر تعرفه تلفن ثابت اعلام کرد: در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شده که باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد. اول سال آینده ، تصمیم گیری و میزان آن هم بعدا اعلام می شود.

طبق توافق وزارت ارتباطات با مخابرات، افزایش تعرفه خدمات مخابرات باید صرف توسعه زیرساخت ها شود. بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ هیچ افزایش قیمت در حوزه پهنای باند و اینترنت تا پایان سال جاری اعمال نمی شود اما تعرفه‌ها حتما باید در سال آینده بازنگری شوند . در غیر این صورت دیگر امکان سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات وجود نخواهد داشت.

واگذاری 0.5 میلیون پورت فیبرنوری در هفته آینده

الگوی اقتصادی شبکه ارتباطات ، زنجیره تولید تا توزیع محتوا را در بر می‌گیرد و مردم، تولیدکنندگان خدمات و ارائه دهندگان بستر ارتباطی از آن منتفع می شوند. کارگروهی در این باره در رگولاتوری تشکیل شده که نتایج آن پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

در راستای توسعه شبکه ارتباطات ثابت تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری راه‌اندازی خواهد شد که اجرای آن حداقل ۷ تا ۸ سال زمان نیاز دارد اما سعی می‌ شود طی چهار سال راه‌اندازی شود. در هفته آینده 0.5 میلیون پورت فیبر نوری در شهرهای مختلف واگذار خواهد شد.

برنامه کارگروه بررسی کیفیت اینترنت

کارگروه بررسی کیفیت اینترنت ، تمام نقاطی که در حوزه سیار و ثابت قابلیت بهبود دارند را شناسایی کرده و بهبود اوضاع به مرور انجام می‌شود. همچنین طرح هایی افتتاح شده که شبکه انتقال را توسعه داده و بخشی از گره‌های کور در شبکه ثابت که زیرساخت شبکه ارتباطی سیار است را باز می‌کند و در بهبود وضعیت اینترنت موثر خواهد بود. راه اندازی خدمات پایه کاربردی از جمله موتور جستجو و پیام رسان‌های بومی در شبکه ملی اطلاعات حتما باید با کمک بخش خصوصی انجام شود. چرا که دولت ظرفیت لازم را در سطح کلان ندارد اما از بخش خصوصی برای حضور در این عرصه حمایت خواهد کرد. از سه ماه پیش کارگروه سیاست گذاری خدمات شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده و تمام خدمات اعم از خدمات دولت الکترونیک، خدمات عمومی و خصوصی و خدمات پایه کاربردی در یک قالب و با یک احراز هویت یکپارچه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. در همین رابطه مرحله اول پنجره خدمات دولت هوشمند پیرو مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تا اردیبهشت سال آینده راه اندازی می‌شود. بسته ای هم برای حمایت از ارائه دهندگان خدمات پایه کاربردی در نظر گرفته‌ شده است.

علت اختلال در کلاب هاوس چه بود؟

سازمان تنظیم مقررات بابد درباره پلتفرم‌های فیلتر شده پاسخگو باشد. هیأت دولت مصوب کرده بود ایجاد اختلال در پلتفرم‌ها بدون دستور قضایی و طی کردن الزامات ، مشمول جریمه است. این بخش نامه در دیوان عدالت اداری بررسی و به آن اعتراض شد و مراحل قانونی را طی می‌کند. در این باره می توانید از سوال کنید. هیچ اپراتوری نباید بدون مجوز محدودیتی اعمال کند ولی در چنین موضوعاتی نباید نگاه سیاسی داشت. کمتر از ۱۰ درصد مشترکان اینترنت ثابت از سرویس VDSL استفاده می‌کنند . این فناوری در دنیا در حال منسوخ شدن است. لذا وزارت ارتباطات روی ارتباطات مبتی بر فیبر نوری متمرکز شده‌ تا پر سرعت‌ترین فناوری یعنی فیبر نوری را توسعه دهد. قرار نیست به علت عقب ماندگی در توسعه، سراغ فناوری های قدیمی‌ رفت . بلکه باید مردم بتوانند از مواهب بهترین و جدیدترین فناوری‌ها بهره‌مند شده و پرسرعت‌ترین ارتباطات را داشته باشند.

آخرین وضعیت طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی

تعاملات سازنده ای بین مجلس و وزارت ارتباطات در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی انجام شد. ظرفیت مطلوبی در مجلس وجود دارد که در صورت ساماندهی فعالیت‌ها در فضای مجازی ، نگرانی‌های کسب و کارها و مردم هم رفع خواهد شد.

منبع: بورس پرس
کد خبر 13368

برچسب‌ها