خط کشتیرانی ایران و قطر تا پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ راه اندازی می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با وعده راه‌اندازی خط کشتیرانی ایران و قطر پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: با استفاده از شناور رو-رو پسنجر، امکان انتقال همزمان مسافر و کامیون بوجود می آید.

به گزارش بیداربورس، سیاوش ارجمند زاده با اشاره به اظهارات وزیر راه مبنی بر راه اندازی خط مشترک کشتیرانی بین ایران و قطر که قرار است پس از سفر رییس جمهور به دوحه نهایی شود، گفت: با توجه به اینکه از بندر دیر تا بندر الرویس قطر حدود ۱۰۰ مایل دریایی فاصله است و کمترین مسافت در بین سواحل بشمار می رود، باید تمرکز را در حوزه مسافرت های دریایی و حتی گردشگری دریایی قرار داد.

وی افزود: عمده کالاهای ارسالی از بندر دیر به بندر الرویس قطر مربوط به مصالح ساختمانی و مواد معدنی است. در صورت تجهیز این بندر به اشعه ایکس به منظور مقابله با قاچاق کالا، امکان حمل هرچه بیشتر و بهتر کالا به قطر وجود خواهد داشت. در صورت وجود شناور رو-رو پسنجر که امکان انتقال همزمان مسافر و کامیون را دارد می توان شاهد فعالیت مقرون به صرفه در بخش مسافری دریایی بین ایران و قطر بود.

این مدیر دریانوردی ادامه داد: تا زمانی که مسئله سوخت در بخش مسافری دریایی مدنظر قرار نگیرد، انجام سفر دریایی از سوی مسافران مقرون به صرفه نخواهد بود و معادل هزینه هواپیما تمام می شود. چرا که هزینه سوخت بانکرینگ نسبت به سوخت یارانه ای بیشتر است. با توجه به پیش رو بودن برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می توان از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد و با کاهش هزینه تردد و به دلیل ایمنی بیشتر حمل و نقل دریایی، شاهد تردد مسافران و متقاضیان بود.

ارجمند زاده تصریح کرد: بسیاری از افراد عرب زبان تمایل دارند با وسیله شخصی سفر کنند و در صورت تهیه کشتی های رو-رو پسنجر این امکان فراهم خواهد بود تا با خودروی شخصی به ایران بیایند و به کشورهای آسیای میانه و ترکیه سفر کنند. چرا که این کشتی ها از امکان انتقال همزمان مسافر و خودرو برخوردار هستند.

کد خبر 13959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =