۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
خودرو لیدر بازار روز شنبه

یک کارشناس بازارسرمایه، اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد روزهای مثبت برای بازار سرمایه بودیم که به جز سه‌شنبه، شاخص کل در تمامی روزهای هفته با رشدهای قابل توجهی مواجه شد و توانست علاوه بر عبور از مقاومت روانی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد، از شر کانال نزولی خود نیز خلاص شود.

امیر توپچی پور در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: افزایش ارزش معاملات طی هفته گذشته اتقاق خوب و مثبتی برای بازار سرمایه بود. تثبیت ارزش معاملات در این محدوده‌ها و حتی افزایش آن در روزهای پایانی سال، می‌تواند نوید روزهای بهتر در سال ۱۴۰۱ را به بازار بدهد. مثبت بودن ورود نقدینگی در روز چهارشنبه هفته گذشته نیز اتفاق مثبتی بود که در بازار رقم خورد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قرار گرفتن در آخرین هفته کاری سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: باوری میان سهامداران وجود دارد که بورس همیشه در اسفندماه دچار اصلاح می‌شود. این اتفاق با توجه به فرارسیدن زمان تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها و تأمین نقدینگی عده‌ای از سهامداران حقیقی و حقوقی به دلایل مختلف طی سالیان اخیر رخ داده و حالا به یک باور عمومی تبدیل شده است در حالی که بیشتر کارگزاری‌ها در حال حاضر دیگر همچون گذشته تسویه اعتباری در پایان سال ندارند و این موضوع صرفاً یک جوانی روانی بیش نیست.
توپچی پور ادامه داد: با توجه به اینکه بازار در یکی، دو ماه اخیر روندی خنثی به خود گرفته و در روزهای اخیر نیز از شرایط بهتری برخوردار بود، احتمال افت سنگین در روزهای پیش رو بسیار اندک است. به نظر می‌رسد بازار سرمایه اصلاح خود را انجام داده و حتی در صورت ایجاد فشار فروش به واسطه فرارسیدن روزهای پایانی سال، این اصلاح به صورت کاملاً ملایم انجام خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که «بورس امروز چه خواهد شد؟»، گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار امروز شروع سبزی داشته باشد و کلیت بازار با لیدری نمادهای خودرویی بتوانند با افزایش تقاضا مواجه شوند. با این حال، نیمه دوم معاملات بسیار برای بازار تعیین کننده و مهم خواهد بود.

کد خبر 14647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =