پیش بینی بورس فردا؛ سقف رشد شاخص کجاست؟

به زعم اغلب کارشناسان، از نظر تکنیکالی محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد محدوده‌ای مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است و واکنش بازار به این سطح برای بازار سرمایه و فعالان بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر کلیت بازار در سطح معقولی قرار دارد و به نظر می‌رسد این روند تعادلی آن همچنان ادامه یابد.

به گزارش بیداربورس طبق پیش بینی کارشناسان، با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس در این روزها به نظر می‌رسد کلیت بازار رونقی نسبی پیدا کرده و این روند همچنان ادامه یابد. در شرایط کنونی بازار فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد و در مواردی هم که فروشی صورت می‌گیرد، فروشندان از فروش خود پشیمان می‌شوند و ریتم حرکتی معاملات سهامداران را به سمت خرید و تقاضای سهم متمایل می‌کند.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: حجم و ارزش معاملات مطلوب در این روزها بازار سرمایه را در سطح معقولی قرار داده به طوری‌که فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد و در مواردی هم که فروشی صورت می‌گیرد، فروشندان از فروش خود پشیمان می‌شوند و ریتم حرکتی معاملات سهامداران را به سمت خرید و تقاضای سهم متمایل می‌کند. اما چنین مسئله‌ای به این معنا نیست که همیشه قدرت در دست خریداران خواهد بود.

وی افزود: از نظر تکنیکالی نیز محدوده یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد همچنان محدوده‌ای مهم برای تعیین رفتار آینده بازار است و واکنش بازار به این سطح برای بازار سرمایه و فعالان بسیار اهمیت دارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در میان صنایع نیز خودرویی‌ها در چند روز اخیر حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشته‌اند و ابهامات هر چند کوچکی در خصوص روند حرکتی آنها وجود دارد. البته این بلاتکلیفی از جنس معامله‌گری بوده و نشان می‌دهد که این سطح به تعادل و استراحت روندی نیاز دارد و پس از آن قیمت مسیر قالب خود را پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: به طور کلی محدوده تعادلی یک میلیون و ۶۵۰هزار واحد تا یک میلیون و ۶۷۰هزار واحد پیشروی بازار قرار دارد. به این معنا که بازار در این محدوده به تعادل خواهد رسید. البته امکان دارد پایین‌تر و حتی بالاتر از این نقطه نیز قرار بگیرد. بنابراین از این فضا به عنوان خط معیار بورس یاد می‌شود و هر آنچه که در این محدوده اتفاق بیفتد رفتار معاملی بازار در آینده را مشخص می‌کند.

دیبا خاطرنشان کرد: اگر بازار رشد شارپی را داشته باشد به دنبال آن افت شارپی نیز خواهد داشت و بالعکس اگر بازار رفتاری تعادلی در پیش بگیرد، افت‌ و خیز آن نیز تعادلی خواهد بود. در مجموع کلیت بازار رونقی نسبی پیدا کرده و به نظر می‌رسد این روند ادامه یابد.

کد خبر 15448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =