سیاست نهاد ناظر درمقابل حقوقی‌های فروشنده

بازار سهام طی هفته‌های اخیر به دلیل سیاست دامنه نامتقارن با کاهش نوسان و قفل شدن برخی نمادها در صف فروش مواجه شده است. برخی چنین استدلال می‌کنند که بازار ارزنده است اما به دلیل عدم اطمینان به آینده و شفاف نبودن وضعیت، خریداران عقب نشسته‌اند و در بازار فروشنده زیاد است.

به گزارش بیدار بورس، بازار سهام طی هفته‌های اخیر به دلیل سیاست دامنه نامتقارن با کاهش نوسان و قفل شدن برخی نمادها در صف فروش مواجه شده است. برخی چنین استدلال می‌کنند که بازار ارزنده است اما به دلیل عدم اطمینان به آینده و شفاف نبودن وضعیت، خریداران عقب نشسته‌اند و در بازار فروشنده زیاد است.

ابطال فروش سنگین حقوقی‌ها توسط ناظر
حالا به نقطه‌ای از زمان رسیده‌ایم که حقوقی‌های نهادی و صندوق‌های بازنشستگی برای تامین منابع مورد نیاز خود به صورت سنتی سهام می‌فروشند و این در حالی است که بازار در صفوف فروش قفل شده و از طرف دیگر فروش سنگین حقوقی‌ها نیز توسط ناظر ابطال می‌شود.
البته حقیقتا بازار کشش روانی و پولی این را ندارد که محلی برای خروج پول و تامین منابع برای صندوق‌های بازنشستگی باشد اما باید گفت که تصمیم فعلی تا پس از تعطیلات نوروز پا برجا خواهد بود و خبری از تغییر موضع نهاد ناظر نیست.

بی توجهی بازار به گزارشهای ماهانه
گزارش‌های ماهانه از راه رسیده و بهمنی داغ‌تر از تابستان و پاییز و دی ماه دیده می‌شود. بازار فعلا به این مسائل بی‌توجه است اما به واقع در تمامی صنایع تولیدی، چه کامودیتی محور چه داخلی فروش، وضعیت درآمدی مثبت ارزیابی می‌شود. متغیرها متعدد است اما اگر یک سناریو میانه را در نظر بگیریم باید گفت که وضعیت سناریو میانه ۳۰ درصد بهتر از پاییز است به عبارتی eps forward در اکثر نمادها برای هر کوارتر عددی بالاتر از پاییز است. با بازگشت چینی‌ها از تعطیلات و افزایش واکسیناسیون به همراه امیدی که انگلیس برای پایان دادن به قرنطینه ایجاد کرده این ذهنیت ایجاد می‌شود که ما در فصول بعدی شرایط مناسب و مثبتی داشته باشیم.

عوامل موثر بر بازار چیست؟
گزارش ماهانه‌های بهمن، نزدیک شدن به آخر سال، پس‌ازآن مجامع تقسیم سود به همراه شفاف شدن وضعیف سیاسی و برجامی به همراه  انتخابات ریاست جمهوری از جمله مسائلی است که بر آینده بازار اثر دارد. بازدهی بسیاری از سهم‌ها طی یک ماه و دو ماه اخیر نزدیک به صفر بوده در حالی که اکثریت فعالان بازار از وضعیت فعلی نالان هستند.

کد خبر 1548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =