حجم اقتصاد چین تا ۱۵ سال آینده دو برابر می‌شود

بانک آمریکا اعلام کرد که چین در پساکرونا یکی از بالاترین رشدهای اقتصادی در جهان را خواهد داشت و تا سال ۲۰۳۵ تولید ناخالص داخلی این کشور دو برابر می‌شود.

به گزارش بیداربورس، هلن کیائو، مدیر بخش اقتصادهای آسیایی بانک آمریکا اعلام کرد که در دوران پساکرونا، چین یکی از اقتصادهایی خواهد بود که بیشترین رشد اقتصادی را خواهد داشت و به احتمال زیاد تا سال ۲۰۳۵ تولید ناخالص داخلی این کشور دو برابر خواهد شد.

وی افزود: اجرای برخی اقدامات اصلاحی می‌تواند به چین کمک کند تا به این هدف برسد. برای این که حجم اقتصاد چین دو برابر شود این کشور باید در ۱۵ سال آینده به طور متوسط سالانه ۴.۷ درصد رشد اقتصادی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: ما بر این باوریم که چین می‌تواند به این هدف برسد.

کیائو پیش بینی کرده که همگام با دو برابر شدن تولید ناخالص داخلی در چین، این کشور آسیایی بین سال‌های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ از آمریکا سبقت گرفته و به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ رشد تولید  ناخالص داخلی چین معادل ۲.۳ درصد بوده و این کشور تنها اقتصاد بزرگی بود که رشد مثبت را به ثبت رساند و این در حالی است که اقتصاد آمریکا در همین سال رشد منفی ۳.۵ درصدی داشته است.

کد خبر 1579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =