عبور کسری بودجه دولت آمریکا از سه تریلیون دلار

سرانه بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه فوریه(۱۰ اسفند)، ۸۴ هزار و ۶۹۳ دلار بوده است.

به گزارش بیداربورس، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه فوریه به ۲۷ تریلیون و ۹۶۴ میلیارد و ۸۶۸ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۴ هزار و ۶۹۳ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۲۳ هزار و ۴۴۱ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه فوریه به سه تریلیون و ۲۲۰ میلیارد و ۵۲۷ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۷۹ میلیارد و ۲۱۱ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۱۰۸ میلیارد و ۱۰۶ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۲۲ میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۳۹۴ میلیارد و ۸۹۶ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان این ماه، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۸۲ تریلیون و ۵۴۷ میلیارد و ۹۴۷ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۱ تریلیون و ۱۴۰ میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلار مربوط به بدهی های شخصی بوده که یک تریلیون و ۷۳۱ میلیارد و ۴۱۶ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است.

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۱۱۱ میلیارد و ۴۷۱ میلیون دلار رسیده است. کسری تجاری آمریکا در این ماه ۹۱۳ میلیارد و ۳۱۲ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۳۰۵ میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.

در طرف دارایی ها نیز مجموع دارایی های ملی ۱۵۸ تریلیون دلار و ۴۵ میلیارد دلار و مجموع دارایی های خانوارهای آمریکایی ۱۲۹ تریلیون و ۸۸۳ میلیارد دلار برآورد شده است.   

منبع: ایسنا
کد خبر 1587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =