معرفی صنایع مقبول در اولین هفته اردیبهشت و خط مقاومت محکم شاخص

کارشناس بازار سرمایه با معرفی صنایع مقبول سرمایه گذاران در اولین هفته کاری اردیبهشت،اعلام کرد: سطوح ۱.۵۳۰ تا ۱.۵۸۰ میلیون واحدی شاخص، مقاومت محکمی محسوب می شود.

به گزارش بیداربورس، محمد پورتدین درباره آخرین وضعیت بازار سهام در روزهای گذشته و پیش بینی آینده اعلام کرد: بازار در چهارشنبه گذشته شروعی متعادل با گرایشی منفی داشت اما در نیمه دوم ، داد و ستدها صنایعی نظیر بانک، لاستیک، کشاروزی و خودرو با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شد که در این بین بازگشایی نماد "خاور" و تشکیل صف خرید "خگستر" مزید بر افزایش تقاضای گروه خودرویی شد .

نحوه معاملاتی که به نظر می رسد اوایل این هفته نیز ادامه داشته باشد و پیش بینی می شود بازار با جلوداری سه گروه خودرو، پالایشگاه و بانک، شروعی پرتقاضا و مثبت را تجربه کند.

ادامه انتشار گزارش های فصلی شرکت ها و در پیش رو بودن فصل مجامع و نگرش DPS محوری سرمایه گذاران میان مدت در این هفته نیز احتمالا ادامه داشته باشد و شرکت های بنیادی محور با سود تقسیمی بالا، همچنان با اقبال خریداران مواجه باشند و صنایع پتروشیمی، معدنی، سرمایه گذاری و صنایع کوچک بنیادیی نظیر یوتیلیتی، آی تی و.‌..در صدر گروهای مقبول قرار خواهند داشت.

روند کلی بازار سرمایه هم با خروج از رکود دوساله، صعودی پیش بینی می شود اما اصلاح و استراحت قیمتی و زمانی کوتاه مدت، لازمه ادامه صعود خواهد بود و سطوح ۱.۵۳۰ تا ۱.۵۸۰ میلیون واحدی شاخص کل، مقاومت محکمی محسوب و پیش بینی می شود اصلاح موقتی در این محدوده رخ دهد. بنابراین پیشنهاد می شود سهامداران کم تجربه حتما در این سطوح با احتیاط بیشتر و وسواس زیاد ، معاملات را دنبال کنند.

مورد آخر داد و ستدهای این هفته هم عرضه اولیه آسیاتک است که احتمالا با PE بالا ، ارزش گذاریی و واگذار شود ولی در کنار هم گروهی ها که PE پایین تری دارند موجب اقبال خریداران به صنایع آی تی و خدمات اینترنتی خواهد شد.

کد خبر 15917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =