پیش بینی بورس؛ آسیاتک بورس را سرخپوش می کند؟

طبق پیش بینی کارشناسان به نظر می‌رسد بازار سرمایه در هفته آینده با توجه به تعطیلی‌های پیشرو کمی احتیاط و ذخیره سود را داشته باشد. از نظر تکنیکالی نیز محدوده یک میلیون و ۶۲۵هزار واحد به عنوان نقاط مقاومتی شاخص کل عنوان می‌شود که با نزدیک شدن به مجامع شرکت‌ها شاخص کل به سطح مذکور خواهد رسید و احتمالا اصلاحی نه چندان شدید را در بازار شاهد خواهیم بود.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادانلاین معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۲۱هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۱۳۷۷واحد و ۱۵واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از ۱۲میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۲۴۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس در هفته اول اردیبهشت ماه متعادل معامله شد و افت و رشد چشمگیری نداشت. در این هفته بازارهای جهانی کمی نزولی بود و قیمت کامودیتی‌ها تا حدودی با ریزش و اصلاح همراه شد که البته کمی از این ریزش را جبران کرد.

وی بیان کرد: به تبع بورس اوراق بهادار تهران نیز در نمادهای شاخص‌ساز و سهام بزرگ کمی استراحت کرد و جریان نقدینگی به سمت سهام کوچک و مهجور مانده در بازار روانه شد. علاوه بر این، گزارش عملکرد فروردین ماه بسیاری از شرکت‌ها به بازار مخابره شد اما گویا بورس تاثیر این گزارشات را پیشخور کرده بود و و چندان غافلگیر نشد.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تحلیل وضعیت بورس به عرضه اولیه «آسیاتک» اشاره کرد و گفت:  امروز عرضه اولیه «آسیاتک» را داشتیم که به نظر می‌رسد با توجه به دور شدن بازار از شرایط بحرانی انتهای سال قبل، چندان برای بازار اختلال و اعتراض در پی نداشت و این موضوع هم جزو موارد جالب و دلگرم کننده بود.

وی تصریح کرد: حجم معاملات در هفته گذشته نسبتا مناسب بود و تثبیت حجم معاملات در سطح فعلی به دلگرمی‌های سرمایه‌گذاران می‌افزاید چرا که نقدشوندگی یکی از الزامات بازارهای مالی است که متاسفانه در مقاطعی به دلیل وجود محدودیت دامنه نوسان نمادها و همین طور حجم مبنا از نقدشوندگی بازار کاسته می‌شود.

میرزاباقری خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی‌های پیشرو به نظر می‌رسد بازار سرمایه در هفته آینده کمی احتیاط و ذخیره سود را داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود تقاضا به سمت سهام کوچک بازار باشد به ویژه سهامی که در یک و نیم سال گذشته افت شدید قیمتی را تجربه کردند.

وی در پایان افزود: در بین تکنیکالیست‌ها هم محدوده یک میلیون و ۶۲۵هزار واحد به عنوان نقاط مقاومتی شاخص کل عنوان می‌شود که با نزدیک شدن به مجامع  شرکت‌ها شاخص کل به سطح مذکور خواهد رسید و احتمالا اصلاحی نه چندان شدید را در بازار شاهد خواهیم بود.

کد خبر 16115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =