۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
سقوط پیاپی طلا؛ افزایش دلار

قیمت طلا امروز جمعه نزدیک به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود باقی ماند زیرا قوی‌ترین دلار در دو دهه اخیر به کاهش تقاضا برای شمش با قیمت دلار ادامه داد و چهارمین سقوط هفتگی متوالی این فلز را رقم زد.

به گزارش بیداربورس، در روند قیمتی متلاطم، بهای هر اونس طلا در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با افزایش ۴ درصد به ۱۸۲۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با افزایش ۰.۱۶ درصدی به ۱۸۲۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت: «کاهش از طریق حمایت طلا به ۱۸۳۵ دلار و فروش سایر فلزات گرانبها، طلا را در برابر ضررهای بیشتر و آزمون احتمالی حمایت ۱۷۸۰ دلار در هر اونس آسیب پذیر می کند.»

دلار در روز پنج شنبه نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر ثابت ماند زیرا این نگرانی وجود داشت که اقدامات فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار فشارهای تورمی باعث کاهش رشد اقتصاد جهانی می شود و جذابیت ارز را برای پناهگاه امن افزایش می دهد. طلا تا کنون در این هفته ۳.۱ درصد از دست داده است که بیشترین کاهش در دو ماه گذشته است.

هفته گذشته، بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره خود را به میزان نیم درصد افزایش داد. شمش به افزایش نرخ های بهره کوتاه مدت ایالات متحده و بازده اوراق قرضه حساس است که هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش اخیر قیمت طلا تقریبا سود حاصل از افزایش تقاضای امن پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه را از بین می برد. این درگیری باعث شد که قیمت طلا در اواسط ماه مارس به سطحی نزدیک به رکورد برسد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۰.۷۹ دلار رسید، پلاتین ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۹۵۲.۰۲ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۹ درصد افزایش به ۱۹۴۴ دلار و ۷۷ سنت رسید. با این حال، همه برای ضرر هفتگی آماده بودند.

کد خبر 16718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =