صدرنشینی سیمان در بازار گواهی سپرده کالایی

سیمان با جا به جایی ۱۵ میلیون و ۵۷۷ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا در هفته گذشته صدرنشین بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا شد.

به گزارش بیداربورس، در جریان معاملات هفته ای که گذشت، معامله گران تعداد ۲۰ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۶۳ گواهی سپرده را بر پایه دارایی های سیمان، زعفران نگین، سکه طلا، شیشه، برنج، پسته، نخود و زیره سبز معامله کردند.  ارزش معاملات این هفته به رقم بیش از ۴۰۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان بالغ شد.

ارزش معاملات گواهی سپرده سیمان به ۹.۷ میلیارد تومان رسید و با کسب سهم ۷۵ درصدی از حجم کل بازار، بیشترین حجم معاملاتی را به ثبت رساند و صدرنشین شد.

ثبت معامله یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۵۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز ارزش بیش از ۲۳۹ میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان را در پی داشت و سکه طلا از نظر ارزش معاملاتی مقام نخست را به دست آورد. این دارایی پایه به تنهایی ۵۹ درصد از ارزش کل معاملات را رقم زد و ۸ درصد از حجم کل بازار را نیز در اختیار خود گرفت.

معامله ۲ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۶۴ گواهی سپرده زعفران نگین در حالی این دارایی را با کسب سهم ۱۴ درصدی، از نظر حجم معاملاتی در جایگاه دوم بازار قرار داد که زعفران نگین توانست با ثبت ارزش بیش از ۱۰۸ میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومانی از نظر ارزش معاملات نیز مقام دوم را پس از سکه طلا کسب کند و ۲۷ درصد از ارزش کل بازار را به ثبت برساند.

ارزش معامله ۵۵۰ هزار و ۵۷۳ گواهی سپرده شیشه نیز به رقم ۴۷ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان رسید که این رقم ۱۲ درصد از ارزش کل معاملات هفتگی را در بازار مذکور شامل می شد.

معامله گران ۱۰ هزار و ۲۳ گواهی سپرده برنج را نیز خرید و فروش کردند و ارزش بیش از ۷۶۸ میلیون تومان برای آن به ثبت برسد.

در هفته مورد بررسی و در نمادهای معاملاتی انبارهای پسته، نخود و زیره سبز نیز در مجموع ۴۰۳ گواهی سپرده کالایی به ارزش حدود ۵۶ میلیون تومان معامله شد.

کد خبر 16775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =