دو فوریت کنترل اجاره املاک مسکونی توسط نمایندگان مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس با تقاضای دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی موافقت کردند و مقرر شد جزئیات طرح در کمیسیون تخصصی بررسی خارج از نوبت شود.

به گزارش بیداربورس، در جلسه علنی امروز مجلس، تقاضای دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار قرار گرفت و با ۱۵۰ رأی موافق، تصویب و مقرر شد جزئیات طرح در کمیسیون تخصصی بررسی خارج از نوبت شود.

براساس این گزارش، علی خضریان نماینده تهران به نمایندگی از طراحان با اشاره به دغدغه مردم در ابتدای هر سال و فصل تابستان برای تمدید اجاره‌ نامه‌ و کنترل اجاره‌بهای املاک مسکونی گفت: از یک طرف نمی‌توان مانع رشد منطقی اجاره‌بها متناسب با نرخ تورم شد و از طرف دیگر حاکمیت نمی‌تواند در برابر رها بودن و بی‌سامان بودن اجاره‌بها سکوت کند.

وی افزود: اگر این موضوع امروز در مجلس ساماندهی نشود در فصل تابستان ۱۴۰۱ بخش عمده‌ای از مستأجران امکان تمدید قرارداد خود را نخواهند داشت و از شهرها به حاشیه شهرها کوچ می‌کنند و این مسأله معضلات اجتماعی افزون‌تری برای جامعه پیش خواهد آورد.

مخالفان به مواردی همچون وجود مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص میزان افزایش اجاره‌بهای املاک مسکونی و غیرضروری بودن قانون‌گذاری مجدد در این حوزه، ضرورت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مغایرت طرح فعلی مجلس با اصل چهارم قانون اساسی اشاره کردند. موافقان نیز با اشاره به نکاتی همچون سهم ۸۵ درصدی هزینه‌های مسکن در سبد هزینه‌ها خانوار و لزوم قانون‌مند کردن و ساماندهی روند اخذ اجاره‌بها و نیز حفظ همزمان حقوق مستأجران و مؤجران تأکید کردند.

کد خبر 16986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =