سوت‌زنان بدون ترس و نگرانی فسادها را افشا کنند

باید خلاهای قانونی برای حمایت از سوت زنان فساد در کشور رفع شود تا مردم بدون ترس، فسادهای احتمالی را برای رسیدگی‌های قضایی اعلام کنند.

به گزارش بیداربورس یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اقدامات مناسب و به موقع دولت، مجلس و کمیسیون اقتصادی، شاهد اتفاقات خوب در حوزه بازار سرمایه به خصوص در بحث مربوط به سرمایه‌گذری خواهیم بود، گفت: به منظور حل برخی مشکلات مربوط به بازار سرمایه نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و خاص وجود دارد که به اقتصاد کشور برمی‌گردد و باید ساماندهی شود.

غلامرضا شریعتی اندراتی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار سرمایه نیازمند کسب دانش مورد نیاز هستند، افزود: اگر مردم بدون دانش و مشورت با افراد متخصص و تنها به دلیل دریافت سود، وارد بازار سرمایه شوند، به دلیل نوسانات مقطعی بازار دچار ضرر و زیان شده و اعتماد خود را نسبت به بازار از دست می‌دهند.

وی عنوان کرد: اتفاقات سال ۹۹ به دلیل بی اطلاعی و نبود دانش کافی برخی خریداران از بازار سرمایه و همچنین بزرگنمایی مسولان نسبت به تشویق مردم برای خرید برخی نمادهای بورسی بوده، بدون آنکه بدانند چه نوساناتی در انتظار آنها بوده است.

نماینده مردم بهشهر با تاکید بر اینکه بازار سرمایه و بورس یعنی شفافیت کامل اطلاعات، عنوان کرد: فعالان بازار سرمایه باید اطلاعات به روز و درست به مردم ارائه داده و آن را تشریح کنند تا مبادا خریداران سهامداران خرد پس از مدتی دچار بی اعتمادی و ضرر و زیان جبران ناپذیر در بازار سرمایه شوند.

این عضو کمیسیون عمران بیان کرد: متولیان بازار سرمایه وظیفه دارند مردم را در صورتی وارد فضای بازار کنند که شفافیت در آن وجود داشته باشد و عدم صداقت، گردابی ایجاد می‌کند که نارضایتی، عدم اعتماد و از دست دادن سرمایه سهامداران خرد را به دنبال دارد. بنابراین سهامداران باید با چشمان باز و پذیرش اطلاعات وارد فضای بازار سرمایه شوند.

شریعتی اندراتی با اعلام اینکه دست اندرکاران بازار سرمایه باید دست دلالان را از بازار کوتاه کنند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی قانون شفافیت رفتار قوای سه گانه را تصویب کرده است زیرا یکی از درخواست های مردم از مسولان و مدیران کشور این بوده که با مردم صادقانه و شفاف صحبت کنند.

این نماینده مجلس درباره اهمیت سوت زنی در بازار سرمایه گفت: سوت زنی فساد می‌تواند افراد را برای اعلام تخلفات و فسادها به خصوص در بازار سرمایه ترغیب کند که به جای ترس از اعلام مفسده، آن را برای رسیدگی در محاکم قضایی اعلام کنند. اقدامی که نتیجه آن پایان دادن به بسیاری از سوء استفاده‌ها است.

نماینده مردم بهشهر خاطر نشان کرد: باید خلاهای قانونی برای حمایت از سوت زنان فساد در کشور رفع شود تا مردم بدون ترس، فسادهای احتمالی را برای رسیدگی‌های قضایی اعلام کنند.

کد خبر 17322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =