۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
طلا روی دلار را کم کرد

قیمت طلا امروز سه‌شنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران چشم‌انداز دقیقی بر موضع بانک‌های مرکزی بزرگ در مورد افزایش نرخ بهره برای چشم‌انداز روشن‌تر برای طلا داشتند. دلار ضعیف‌تر، شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر می‌کند.

به گزارش بیدار بورس، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ به وقت شرقی با دو درصد افزایش به ۱۸۴۰ دلار و ۷۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۸۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. با این حال، بازدهی شاخص خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده افزایش یافت و رشد طلای با بازده صفر را محدود کرد.

بازار طلا پس از یک هفته تاریخی برای بانک‌های مرکزی جهانی، در تنگنا قرار دارد. استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI گفت: سیاستگذاران این هفته می‌توانند دلیل تصمیمات خود را توضیح دهند.

فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود را در بیش از ربع قرن اخیر برای جلوگیری از افزایش تورم تصویب کرد.

مجموعه ای از اقدامات غافلگیرکننده برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های مرکزی جهان در مورد تورم سرسام‌آور نگران‌کننده است. اکنون، گروه رو به رشدی از سرمایه‌گذاران از سیاست‌گذاران می‌خواهند تا برای پایان دادن به عدم اطمینان به سرعت حرکت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه شمش اغلب به عنوان یک پوشش تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۱.۶۸ دلار، پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش به ۹۳۷ دلار و ۸۸ سنت و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸۵۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

کد خبر 18280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =