تحلیل کلی و کوتاه مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از سه ماه اول

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس، تحلیل کلی و کوتاه از وضعیت بازار سهام طی سه ماه اول سال ارایه کرد.

به گزارش بیدار بورس، مهدی پارچینی با اشاره به فراز و نشیب‌های بسیار بورس در فصل بهار به رادیو اقتصاد گفت: در مقطعی برخی خبرهای امیدوارکننده، موجب رشد بازار شد ولی برخی اتفاقات و اقدامات داخلی و بین المللی هم زمینه تلاطم بازار سهام را فراهم کرد.

وی افزود: یکی از پایه‌های تصمیم گیری، مقررات و قوانین حاکم بر این بازار است. هر چقدر مقررات در سطح اقتصاد ثبات داشته باشد، شرکت ها پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای بیشتری می توانند داشته باشند و همین امر باعث می‌شود بازدهی مطلوبی برای سرمایه گذاران ایجاد شود. اما وقتی قانون و مقرراتی نباشد، اختلال در سرمایه گذاری ایجاد می‌کند و بر دیگر بخش‌های بازار سرمایه نیز اثر منفی می‌گذارد.

این مقام مسئول ادامه داد: امید می رود با اجماع فعالین بازار در خصوص اجرای قانون، مقررات به سمت و سویی برود که بازار را با ثبات مطلوبی در آینده همراه کند. اتفاقات، خارج از اراده بازار است. چرا که فعالان در محیطی فعالیت می‌کنند که تصمیمات و آثار اقتصادی آن جای دیگر است.

پارچینی گفت: وقتی دولت با موضوعاتی چون کسری بودجه، منطقه ای و بین المللی مواجه بوده، ممکن است تصمیماتی گرفته شود که آثار مثبت یا منفی بر بازار بگذارد. هدف مدیران بازار سرمایه حفاظت و صیانت از سهامداران خرد است اما زمانی که ثبات سیاست گذاری و اقتصادی نباشد، تولیدکننده با چه برنامه و هدفی می‌تواند در بورس قرار گیرد و تامین مالی و طرح توسعه‌ای را انجام دهد؟

وی ادامه داد: انتظار می رود با حل و فصل برخی موضوعات مربوط به صنایع، شرایط با ثباتی ایجاد شود و سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری به این بازار وارد شوند.

کد خبر 18491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =