سهم ۱۰ درصدی "حآفرین" از حمل و نقل ریلی کشور

مدیرعامل شرکت ریل پرداز نوآفرین در خصوص میزان سهم این شرکت از حمل و نقل کشوری گفت: حآفرین سهمی ۴ درصدی از ناوگان مسافری ریلی کشور را داراست، به عبارتی در حدود ۱۰ درصد از کل درآمد مسافر ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

محمد ذوالقدری مدیرعامل شرکت ریل پرداز نوآفرین در گفت‌وگو با بیداربورس درخصوص میزان سهم این شرکت از حمل و نقل کشوری گفت: حآفرین سهمی ۴ درصدی از ناوگان مسافری ریلی کشور را داراست، به عبارتی در حدود ۱۰ درصد از کل درآمد مسافر ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود:  حآفرین تنها شرکت ریلی مسافری است که خدمات ۵ ستاره ارائه می دهد که به همین دلیل از حسب مقررات شرکت راه آهن، از شمول قیمت گذاری خدمات ارائه شده مستثی است.  

دریافت یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت

ذولقدری ادامه داد: شرکت حآفرین تنها شرکت ریلی مسافری است که مشمول دریافت یارانه صرفه جویی مصرف سوخت موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر برای تمامی واگن های خود می باشد.  

سوددهی در دوران کرونا

مدیرعامل این شرکت در خصوص تاثیر بحران کرونا بر وضعیت شرکت توضیح داد: در شرایط کرونا زده سال ۱۳۹۹ حآفرین تنها شرکت ریلی مسافری سودده کشور بود.

سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعتی

 ذولقدری در مورد سرعت سیر ناوگان این شرکت بیان کرد: ناوگان فدک تنها ناوگان با سرعت سیر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت کشور می باشد، از سوی دیگر جزو آخرین واگن های مسافربری وارد شده به کشور است.  

تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه لکومتیو

وی افزود: همچنین به دلیل ارائه خدمات ۵ ستاره، مشمول تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه لکومتیو که بخش قابل توجهی از بهای تمام شده شرکت های ریلی‌است، می باشد.

 دارای ۲ زیرمجموعه آماده عرضه‌اولیه 

این مدیرعامل با تاکید بر اینکه حآفرین در حال حاضر تنها هلدینگ مسافری ریلی‌است که ۲ شرکت زیر مجموعه سهامی عام دارد؛ اظهار کرد: شرکت دلیجان طلایی شکوه پارس و شرکت ریل گردش ایرانیان با نماد حگردش که هر دو در سال جاری پذیره نویسی عام شده اند، از زیرمجموعه های حآفرین هستند.  
ذوالقدری ادامه داد: هر دوی این شرکت ها در سال ۱۴۰۰ در مسیر عرضه اولیه در فرابورس قرار می گیرند. در حال حاضر هر دو شرکت چندین ماه از برنامه اعلام شده جلوتر می باشند و به ترتیب ۶ و ۱۰ واگن آماده به سیر خود را تحویل گرفته اند.
وی در خصوص نرخ بلیط شرکت گفت: در حال حاضر قیمت بلیط ریل یک شرکت رقیب در مسیر تهران مشهد کمتر از ۱۶۰ هزار تومان است، با این حال نرخ بلیط تهران مشهد شرکت ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) با برند فدک بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان به فروش میرسد.  

ضریب ۹۰ درصدی در اشغال صندلی

ذوالقدری دلیل این اختلاف قیمت را ارائه خدمات ۵ ستاره و به تبع آن، خارج شدن از شمول قیمت گذاری دستوری دانست و بیان کرد: نکته مثبت اینجاست که حتی درصورت افزایش نرخ بلیط نسبت به سایر همکاران،  حآفرین ظرفیت خالی چندانی نداشته و برایاس آمار ضریب اشغال صندلی های قطارهای فدک در سال ۱۳۹۸ (شرایط بدون کرونا) حدود ۹۰ درصد بوده است.

کد خبر 1854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =