فضای رکودی همچنان برقرار است؟!

شاخص کل بورس هفته را با یک میلیون و 540 هزار واحد آغاز کرد و در پایان هفته به یک میلیون و 513 هزار واحد رسید، البته در میانه هفته محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد را نیز تجربه کرد اما این کانال را از دست نداد.

به گزارش بیدار بورس، شاخص هم‌وزن، با 422هزار واحد هفته را آغاز و در همان محدوده به کار خود پایان داد. با این اوصاف بازده شاخص کل از کف بهمن ماه 25درصد و در مقابل بازده شاخص هم‌وزن در همین مدت 31درصد بوده است.

  • حقیقی‌ها از شدت فروش سهام کاستند

ورود پول حقیقی به بازار در هر پنج روز معاملاتی منفی بود اما نسبت به هفته گذشته کاهش داشت و در واقع حقیقی‌ها از شدت فروش سهام کاستند. همین مساله باعث شد تا میانگین پنج روزه خروج پول حقیقی به بالای سطح میانگین شصت روزه برسد که پیش سیگنال بهبود وضعیت بازار سهام محسوب می‌شود و به همین دلیل بود که شاخص هم‌وزن، وضعیت بهتری را نسبت به شاخص کل تجربه کرد.

  • فضای رکودی همچنان برقرار است

اما میانگین ارزش معاملات کوتاه‌مدت نسبت به میان‌مدت و بلندمدت همچنان مطلوب نیست و فضای رکودی همچنان برقرار است. در فضای رکودی، قیمت سهام علی‌رغم ارزندگی نمی‌تواند رشد کند و طبعا به فاکتورهای منفی، پاسخ قوی‌تری نسبت به اتفاقات مثبت نشان می‌دهد.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 18677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =